شروع بازسازی خطوط ریلی بین عراق و سوریه: گشایشی در اتصال ریلی ایران به مدیترانه

به گزارش تور کیش، پس از توافق اجرا شده بین راه آهن عراق و سوریه در 29 آبان امسال برای رونق دادن به حمل ونقل ریلی بین دو کشور، خبر ها از شروع بازسازی خطوط ریلی آسیب دیده بین دو کشور حکایت دارد؛ موضوعی که می تواند گشایشی در اتصال ریلی ایران به سوریه به وسیله عراق نیز ایجاد کند.

شروع بازسازی خطوط ریلی بین عراق و سوریه: گشایشی در اتصال ریلی ایران به مدیترانه

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مدیرکل شرکت راه آهن عراق از شروع پروژه عظیم نوسازی خط آهن مناطق غربی عراق که در جنگ با داعش آسیب دیده اند اطلاع داد. طالب جواد کاظم، مدیرکل شرکت راه آهن عراق گفت: کمیته ای تخصصی از این شرکت با حضور نماینده اداره حقوقی شرکت راه آهن در حال پیگیری پروژه آنالیز شرایط راه آهن مناطق غربی و شناسایی حجم خسارت ها در این بخش و تعرض به حریم خط آهن در منطقه رمادی و ایستگاه های کرمه، فلوجه، رمادی شرقی، رمادی غربی تا فرودگاه هیت است.

به گزارش میدل ایست نیوز، روز پنج شنبه (29 آبان) عراق و سوریه توافق نامه ای برای همکاری در عرصه ریلی امضا کردند. این توافق نامه در سفر زهیرخویم، وزیر حمل ونقل عراق به همراه یک هیئت از وزارتخانه متبوعش که به دعوت سازمان عمومی راه آهن سوریه اجرا شده بود، امضا شد. این توافق نامه شامل ایجاد خطوط ریلی، آموزش پرسنل، انتقال فناوری، بازدید های علمی و برگزاری کنفرانس، حمل کالا ها به وسیله راه آهن و افزایش سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی می گردد. در ملاقات اجرا شده همچنین درباره اتصال راه آهن سه گانه ایران به سوریه به وسیله عراق نیز گفتگوی مفصلی اجرا شده است.

به نظر می رسد که رونق دریافت خطوط ریلی بین عراق و سوریه بتواند گشایشی در اتصال ریلی ایران به سوریه نیز ایجاد کند. حلقه مفقوده این اتصال سه گانه، خط آهن 32 کیلومتری شلمچه- بصره است که با تکمیل آن امکان اتصال ریلی به کشور های شرق مدیترانه و اروپا به وسیله بندر لاذقیه سوریه فراهم می گردد؛ اتصالی که می تواند تحولی عظیم در زمینه ترانزیت و تبادل کالا و مسافر ایجاد نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1258

به "شروع بازسازی خطوط ریلی بین عراق و سوریه: گشایشی در اتصال ریلی ایران به مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی خطوط ریلی بین عراق و سوریه: گشایشی در اتصال ریلی ایران به مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید