احتمال رسیدن کسری بودجه دولت کانادا به 256 میلیارد دلار

به گزارش تور کیش، مسئول رسیدگی به بودجه فدرال در مجلس در تازه ترین تحلیل خود اشاره می نماید میزان کسری بودجه سال جاری ممکن است به خاطر همه گیری ویروس کرونا و کاهش بهای نفت به 256 میلیارد دلار برسد.

احتمال رسیدن کسری بودجه دولت کانادا به 256 میلیارد دلار

بهترین تجربه سفر را به مجری مستقیم کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

تحلیل ایو ژیرو برپایه حدود 169 میلیارد دلار هزینه یاری اضطراری و کاهش تاریخی فراوری ناخالص اقتصادی است. او تخمین می زند که اقتصاد می تواند در سال 2020 تا 6.8 درصد کوچک تر بگردد که ضعیف ترین حالت از سال 1981 و دو برابر رکورد افت اقتصادی 3.2 درصدی سال 1982 است.

رقم کلی کسری فقط 3.8 میلیارد دلار بالاتر از تخمین قبلی ژیرو است. البته او در گزارش تاکید می نماید این تفاوت اندک به خاطر چشم انداز بهتر اقتصادی در نیمه دوم سال است و رونق نسبی کسب و کار می تواند کمی از مخارج را جبران کند. قبلا ژیرو تخمین زده بود اقتصاد ممکن است در سال 2020 تا 12 درصد کوچک تر گردد.

با تمام اینها ژیرو تاکید دارد این ارقام نتیجه یکی از سناریوهای ممکن است و نمی توان آن ها را یک پیش بینی قطعی خواند.

نخست وزیر جاستین ترودو چند روز پیش قول داد تا هشتم جولای نمایی از شرایط اقتصادی دولت فدرال را منتشر کند. در این گزارش آن تخمین مخارج کوتاه مدت هم وجود خواهد داشت. ترودو گفت این سند چشم انداز طولانی مدت فراهم نمی نماید چون دولت معتقد است عدم اطمینان نسبت به اقتصاد طی ماه ها و سال های آینده ادامه خواهد داشت و به جهت پاندمی مرتبط خواهد بود.

لیبرال ها تحت فشار هستند تا بودجه خود را منتشر نمایند. این بودجه قرار بود اواخر مارس منتشر گردد و به خاطر پاندمی به تعویق افتاد. از آن زمان تا به حال نمایندگان مجلس مخارج اورژانسی برای یاری به کانادایی هایی را تایید نموده اند که شغل خود را از دست داده اند یا ساعت های کاری شان کم شده است.

دفتر بودجه مجلس حالا تخمین می زند که پرداخت هزینه 2 هزار دلار در ماه از سوی دولت به افرادی که شغل خود را از دست داده اند برای دولت 61.1 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت اما وقتی دریافت نمایندگان سال بعد بر این درآمد اقتصادیات پرداخت نمایند، 7.7 میلیارد دلار جبران می گردد.

لیبرال ها قول داده اند این مزایا را تمدید نمایند تا دریافت نمایندگان بتوانند به جای 16 هفته فعلی، 24 هفته از مزایا بهره مند بشوند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1143

به "احتمال رسیدن کسری بودجه دولت کانادا به 256 میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال رسیدن کسری بودجه دولت کانادا به 256 میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید