اختلاف نظر وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص تحریم لوکاشنکو

به گزارش تور کیش، نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در حالی به خاتمه رسید که اعضای این اتحادیه نتوانستند در مورد تحریم الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس به توافق برسند.

اختلاف نظر وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص تحریم لوکاشنکو

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در خصوص این سوال که آیا الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس به دلیل اقدام علیه مخالفان باید مجازات گردد یا خیر، اتفاق نظر ندارند. در حالی که وزیران امور خارجه لیتوانی و جمهوری چک در ملاقات با همقطاران اروپایی خود اتحادیه اروپا در برلین موافق تحریم هستند، لوکزامبورگ تاکید دارد این امر می تواند کوشش های میانجیگرانه سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) را دشوارتر کند.

اپوزیسیون در بلاروس دولت را به تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری متهم می نماید. بر اساس اطلاع رسمی لوکاشنکو با 80 درصد آرا پیروز انتخابات شده اما اتحادیه اروپا این نتیجه را به رسمیت نشناخته است.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا پیش از این اعلام نموده بودند : علیه عاملان تقلب در انتخابات و خشونت علیه تظاهرات نمایندگان در بلاروس اقدامات تحریمی را در نظر می گیرند. در حال حاضر شورای اتحادیه اروپا در حال تهیه فهرستی از افراد است که علیه آنها ممنوعیت ورود به حوزه اروپا و مسدود سازی حساب صادر می گردد.

این موضوع در نشست وزیران خارجه اروپا مورد آنالیز نهاده شد. توماس پتریچک وزیر امور خارجه چک ، صبح امروز (آدینه) گفت: ما به طور کلی در خصوص چگونگی ساختار این فهرست و این که چه کسی باید در آن باشد، توافق داریم. به گفته وی حدود 20 نفر در این فهرست حضور خواهند داشت. وزیران اروپایی همچنین از جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته اند تصمیم در این خصوص را در جلسه بعدی وزرای امور خارجه در 24 سپتامبر (14 سپتامبر) نهایی کند.

وزیر خارجه چک با بیان این که لوکاشنکو نیز باید تحریم گردد، اما موضوع زمان بندی این مسئله است گفت زمانی اروپا به این کار متوسل می گردد که ببیند اوضاع در بلاروس وخیم تر شده است.

در همین حال لیناس لینکویچیوس دیپلمات ارشد لیتوانی در مخالفت با قرار دادن لوکاشنکو در این فهرست اظهار داشت: ما باید در خصوص آن بحث کنیم. ظاهرا هنوز ملاحظات تاکتیکی در این موضوع وجود دارد.

همچنین ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ گفت: بحث در خصوص تحریم ها ادامه دارد. در خصوص لوکاشنکو ، اتحادیه اروپا باید این نکته را در نظر بگیرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا کوشش می نماید تا میان دولت لوکاشنکو و اپوزیسیون میانجیگری کند. البته آنها همچنان می خواهند احتمال ایجاد مصاحبه در این کشور را حفظ نمایند.

به گزارش رسانه ها سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز جلسه ویژه ای برای رسیدگی به بحران بلاروس برگزار می نماید. هفته گذشته این سازمان پیشنهاد میانجیگری بین دولت بلاروس و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بیان کرد.،برنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1147

به "اختلاف نظر وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص تحریم لوکاشنکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص تحریم لوکاشنکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید