ادای احترام کیم جونگ اون به رهبر انقلاب کمونیستی ویتنام

به گزارش تور کیش، رهبر کره شمالی امروز شنبه در سرانجام سفرش به ویتنام به آرامگاه هو شی مین، رهبر انقلاب کمونیستی ویتنام و نخستین رییس جمهور این کشور رفته و به پیکر مومیایی شده وی که همچون پیکر پدر و پدربزرگ خودش به صورت دائمی در معرض نمایش گذاشته شده، ادای احترام کرد.

ادای احترام کیم جونگ اون به رهبر انقلاب کمونیستی ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس این بازدید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از آرامگاه هو شی مین، واقع در شهر هانوی در چارچوب سفر رسمی اش به ویتنام، صورت گرفت.

او همچنین پیش از آن و در چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در شهر هانوی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دیدار داشت که بدون حصول توافق پایان یافت.

آرامگاه هو شی مین، رهبر انقلابی ویتنام که یک بنای ساخته شده از سنگ های گرانیت و مرمر با یاری اتحاد شوروی سابق است، یکی از شناخته شدن مکان ها در شهر هانوی محسوب می گردد و معمولا ویتنامی ها برای ادای احترام به این رهبر محبوب سابقشان که در سال 1969 در سن 79 سالگی درگذشت در صف های طولانی می ایستند.

او که در ویتنام با لقب عمو هو شناخته می گردد یکی از رهبران مبارزه علیه اشغالگران فرانسوی و ژاپنی و بعدا آمریکایی بود. محل قرارگیری آرامگاه هوشی مین در شهر هانوی که به میدان با دین شناخته می گردد جایی است که او در سال 1945 در آنجا اعلامیه استقلال ویتنام را قرائت کرد.

او تا آخر عمرش به جای زندگی در کاخ ریاست جمهوری، در یک خانه معمولی ساخته شده روی رودخانه زندگی می کرد و وصیت نموده بود که بعد از مرگش یک مراسم تشییع ساده برای او برگزار شده و جسدش سوزانده گردد، اما رهبران حزب کمونیست این بخش های وصیت نامه او را حذف نموده و خودشان تصمیم گرفتند پیکر او را به عنوان یک چهره وحدت آفرین برای نسل های آینده حفظ نمایند.

پس از آن، جسد او با یاری کارشناسان مسکویی مومیایی شد؛ کارشناسانی که همین اقدام را نسبت به جسد ولادیمیر لنین، بنیانگذار اتحاد شوروی سابق انجام داده بودند. جسد لنین از سال 1924 تاکنون در میدان سرخ شهر مسکو در معرض نمایش گذاشته شده است. در سال 1953 جسد مومیایی شده جوزف استالین دیکتاتور شوروی سابق نیز در کنار پیکر لنین قرار داده شد، اما چندی بعد در سال 1961 مقام های وقت شوروی در دوران استالین زدایی دستور دادند که این جسد از آنجا برداشته شده و دفن گردد.

جسد مومیایی شده مائو زدونگ بنیانگذار چین کمونیستی نیز از سال 1977 در آرامگاهی در شهر پکن نگهداری می گردد.

پیشتر جسد مومیایی شده فردینان مارکوس دیکتاتور اسبق فیلیپین هم طبق اقدام همسرش در یک تابوت شیشه ای در شمال فیلیپین برای مدت 20 سال در معرض نمایش گذاشته شده بود تا زمانی که رودریگو دوترته رییس جمهور فعلی فیلیپین در سال 2016 دستور داد این جسد در قبرستان قهرمانان ملی این کشور دفن گردد.

در کره شمالی نیز جسدهای کیم جونگ ایل، پدر رهبر فعلی و کیم ایل سونگ، پدربزرگ رهبر کره فعلی در آرامگاهی موسوم به کاخ خورشید یا کومسوسان در شهر پیونگ یانگ به نمایش گذاشته شده اند.

چند روز پیش از آن که کیم جونگ اون به شهر هانوی سفر کند، او به همراه مقام های نظامی ارشد حکومت اش و به مناسبت فرارسیدن سالگرد تولد پدرش، از آرامگاه او بازدید کرد. سفر کیم جونگ اون به ویتنام اولین سفر یک رهبر کره شمالی به این کشور از زمان سفر پدربزرگ اش کیم ایل سونگ در سالهای 1958 و 1964 به این کشور به هدف دیدار با هو شی مین، محسوب می گردد.

هو شی مین نیز در سال 1957 به پیونگ یانگ سفر نموده و با کیم ایل سونگ دیدار داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 528

به "ادای احترام کیم جونگ اون به رهبر انقلاب کمونیستی ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادای احترام کیم جونگ اون به رهبر انقلاب کمونیستی ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید