اصلاح کابینه در برنامه رئیس جمهور عراق

به گزارش تور کیش، برهم صالح رئیس جمهوری عراق بر ضرورت اجرای اصلاحات در کابینه دولت این کشور برای بهبودی عملکرد آن برای برآورده کردن خواسته های شهروندان عراقی، مقابله با بیکاری و تحقق عدالت اجتماعی تأکید کرد.

اصلاح کابینه در برنامه رئیس جمهور عراق

عراق

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رئیس جمهوری عراق در سخنانی در روز چهارشنبه تاکید کرد: وظیفه ما اجرای اصلاحات و فراهم کردن زندگی آزاد و کراتمندانه برای شهروندان عراقی است و تظاهرات مسالمت آمیز برای تمامی اقشار مردم بدون اینکه خون کسی ریخته گردد و یا به اموال عمومی آسیبی برسد، حق آنان است .

وی اضافه کرد که ریاست جمهوری عراق از جبران خسارت های وارد شده به شهروندان در اعتراضات اخیر این کشور حمایت کرده و مجرمین و ناقضان قوانین که به سوی معترضین شلیک کرده اند، باز خواست خواهند شد.

کابینه دولت

رئیس جمهوری عراق بر ضرورت اصلاح کابینه برای بهبود عمکرد دولت به منظور خدمات رسانی مطلوب تر، اشتغال بیکاران و محقق کردن عدالت اجتماعی حمایت می کند.

صالح دیشب نیز در نطق تلویزیونی با تاکید بر اینکه تظاهرات مسالمت آمیز در قانون اساسی عراق ذکر شده، از نیروهای امنیتی این کشور در استان های مختلف خواست تا حقوق همه شهروندان حفظ گردد و زمینه گفت و گوهای ملی بدون دخالت خارجی فراهم گردد.

اصلاح کابینه

وی اضافه کرد که مجرمینی که به سوی شهروندان و نیروهای امنیتی شلیک کرده اند، دشمنان این کشور و دشمنان ملت عراق هستند، چرا که دستگاه امنتی تاکید کردند که دستوری برای شلیک به سوی عترضان از سوی دولت و این دستگاه نداشته و این به این معنی است که کسانی که این عمل را مرتکب شده اند، مجرم و ناقض قانون هستند.

رئیس جمهوری عراق با حمایت از اصلاحات کابینه خواستار اجرایی شدن اصلاحات بخصوص اصلاح قانون انتخابات از سوی مجلس شد تا خواسته معترضین برآورده گردد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق نیز از قوه قضائیه و قوه مقننه این کشور خواست برای تحقق اصلاحات با دولت همکاری کنند.

او از همه ائتلاف های سیاسی بزرگ عراق دعوت کرد که با دولت فعلی این کشور جهت فراهم کردن همه شرایط اصلاحات همکاری داشته باشند.

عادل عبدالمهدی گفت که دولت او ملزم به اجرای بالاترین سطح شفاف سازی است و موضع مرجعیت در قبال حوادث اخیر نشان داد که مرجعیت عراق منبع مورد اعتمادی است که راه هدایت را در زمان سختی و مسائل ترسیم می کند.

بغداد و سپس بسیاری از استان های جنوبی و مرکزی عراق از سه شنبه گذشته به مدت چند روز صحنه اعتراضات بعضا همراه با درگیری، تخریب و خونریزی بود که بر اساس آمار رسمی طی آن 110 نفر از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی کشته و 6 هزار تن دیگر زخمی شده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 441

به "اصلاح کابینه در برنامه رئیس جمهور عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح کابینه در برنامه رئیس جمهور عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید