برگزاری جلسه مجمع عالی خلق کره شمالی بدون حضور کیم جونگ اون

به گزارش تور کیش، جلسه مجمع عالی خلق کره شمالی بدون حضور رهبر این کشور و دو روز دیرتر از زمان برنامه ریزی شده برگزار گشت.

برگزاری جلسه مجمع عالی خلق کره شمالی بدون حضور کیم جونگ اون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کره شمالی روز یکشنبه جلسه مجمع عالی خلق این کشور را بدون حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دو روز دیرتر از زمان برنامه ریزی شده برگزار کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی (کِی سی اِن اِی) امروز دوشنبه گزارش داد چو ریونگ هائه رئیس هیئت رئیسه مجمع خلق کره که دومین سیاستمدار قدرتمند این کشور به شمار می رود این جلسه را مدیریت کرد. علت تاخیر برگزاری این جلسه که پیشتر قرار بود 10 آوریل برگزار گردد، بیان نشد.

جلسه مجمع عالی خلق هر ساله در ماه آوریل قبل از تولد کیم ایل سونگ، اولین رهبر کره شمالی در 15 آوریل، برگزار می گردد. معمولاً در چنین جلساتی بحث در خصوص موضوعاتی بااهمیت مانند تجدیدنظر در قانون اساسی ، تهیه بودجه کشور یا اعلام تغییر ساختار کابینه مطرح می گردد.

پیش از این جلسه برآورد می شد که پیونگ یانگ از آن برای ارسال پیغام به آمریکا در بحبوحه همه گیری کرونا در این کشور استفاده کند، اما چنین چیزی نشد.

به گزارش خبرگزار رسمی کره شمالی، جلسه روز یکشنبه به مباحث مربوط به بودجه و انتصابات از جمله انتخاب وزیر امور خارجه، ری سون گوون به عنوان عضو کمیسیون امور این کشور اختصاص یافت. به نظر نمی رسد که این انتصاب تغییری در اختیارات وی که اوایل امسال میلادی به سمت وزیر خارجه منصوب شد، ایجاد کند زیرا همواره وزیر خارجه عضوی از این کمیسیون بوده است.

در این جلسه همچنین انتصابهای جدید در سمت های وزیر منابع طبیعی و وزیر صنعت معرفی شدند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 895

به "برگزاری جلسه مجمع عالی خلق کره شمالی بدون حضور کیم جونگ اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه مجمع عالی خلق کره شمالی بدون حضور کیم جونگ اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید