بهترین راه مقابله با کرونا چیست؟

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/لرستان یک فوق تخصص بیماری های ریوی گفت: با توجه به این موضوع که این درگیری های شدید قابل جبران نیست، بهترین راه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و پیگیری اُفت اکسیژن در روزهای ششم و هفتم است.

بهترین راه مقابله با کرونا چیست؟

علی امیری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نحوه عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان، اظهار کرد: بیماری کووید-19 ارگان ها و قسمت های مختلف بدن همانند ریه، قلب، عروق، دستگاه گوارش و مغز را درگیر می نماید که درگیری های ریوی در این بیماران بارزتر است.

وی اضافه نمود: در حدود 20 درصد از بیماران دچار درگیری ریوی شدید می شوند که این امر می تواند بصورت تنگی نفس و گاهی سرفه و کاهش سطح اکسیژن خون خودش را نشان دهد و از طرفی نیز درصد کمی وارد فازهای شدیدتر بیماری شده که احتیاج به دستگاه ونتیلاتور دارند.

امیری با بیان اینکه کرونا با مکانیزم های مختلف سبب کاهش سطح اکسیژن خون می گردد، اضافه نمود: یکی از علل مهم آن نیز ایجاد لخته های کوچک در عروق ریوی است که باعث اُفت اکسیژن و افزایش فشار شریان ها می گردد.

این فوق تخصص بیماری های ریوی ادامه داد: بیماران مبتلا به ویروس کرونا که از ناحیه ریه دچار مشکل شده اند ویژگی های خاصی دارند و در مراحل اولیه و گاهی در موارد شدید بدون علائم تنگی نفس، درگیری ریوی شدید و اکسیژن های پایین دارند.

وی اضافه نمود: درگیری ریوی از روز ششم و هفتم از ابتدای شروع علائم شروع می گردد و تا روز دهم و یازدهم دچار درگیری ادامه دارد که توصیه می کنیم بیماران مبتلا پس از تشخیص اقدام به اندازه گیری سطح اکسیژن خود نمایند و اگر زیر 93 درصد بود باید بستری گردد.

امیری تأکید کرد: درست است که درمان اختصاصی برای مقابله با این ویروس نداریم، اما در فاز التهابی درمان های مؤثری برای جلوگیری از پیشرفت آن وجود دارد.

این فوق تخصص بیماری های ریوی با بیان اینکه بعضی از بیماران وارد فاز شدیدتری از درگیری ریوی می شوند که احتیاج به دستگاه ونتیلاتور پیدا می نمایند، اضافه نمود: اغلب این افراد با درمان بهبود می یابند و در مقابل بعضی به درمان های طولانی تری احتیاج دارند.

وی گفت: با توجه به این موضوع که این درگیری های شدید قابل جبران نیست، بهترین راه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و پیگیری اُفت اکسیژن در روزهای ششم و هفتم است.

امیری مطرح نمود: این فکر که اگر دچار ویروس کرونا شدیم به قرنطینه برویم اتفاقی نمی افتد کاملاً غلط است و باید شرایط خود را تحت نظر قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1336

به "بهترین راه مقابله با کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه مقابله با کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید