ترامپ چندین تن از مشاوران ارشد دفاعی را از پنتاگون کنار گذاشته است

به گزارش تور کیش، بر اساس گزارشی از فارن پالسی، دولت ترامپ پس از اخراج وزیر دفاع، تغییراتی را در اداره سیاست گذاری دفاعی پنتاگون ایجاد نموده و بیشتر 13 عضو ارشد این اداره را برکنار نموده است.

ترامپ چندین تن از مشاوران ارشد دفاعی را از پنتاگون کنار گذاشته است

به نوشته مجله فارن پالسی، یکی از مقام های دفاعی آمریکا تایید نموده که بعضی از اعضای این اداره برکنار شده و کریستوفر میلر، سرپرست پنتاگون نیز در بیانیه ای اعلام نمود، در روزهای آینده اعضای جدید این اداره را اعلام می نماید.

این تغییرات در اداره مذکور شامل کناره گیری مشاورانی چون هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در پی تغییرات گسترده در اوایل ماه جاری میلادی در وزارت دفاع این کشور اتفاق افتاده است.

در پی گزارش منتشر شده از سوی فارن پالسی درباره اینکه دست کم 11 تن از 13 عضو اداره سیاست گذاری دفاعی پنتاگون روز چهارشنبه گذشته با دستوری از سوی جاشوآ وایتهاوس، رابط پنتاگون در کاخ سفید برکنار شدند، یکی از مقام های دفاعی آمریکا نیز به بیزنس اینسایدر گفت: ما می توانیم تایید کنیم که تعدادی از اعضای اداره سیاست گذاری دفاعی وزارت دفاع برکنار شده اند.

این مقام همچنین گفت، آنها بخشی از تغییرات مدنظر هیات کارشناسان خارجی بودند که وظیفه ارائه مشاوره مستقل و آگاهانه به مقامات ارشد پنتاگون را داشتند.

گفته می گردد اعضای هیات که برکنار شده اند شامل وزیران امور خارجه مادلین آلبرایت و هنری کیسینجر، رئیس پیشین عملیات دریایی گری روگهد و افسر ارشد سابق عملیات پنتاگون رودی دی لئون هستند.

فارن پالسی همچنین گزارش کرد، سایرین که از اداره کنار گذاشته شدند، معاون مشاور امنیت ملی دوران بوش، اریک کانتور، رهبر سابق اکثریت مجلس نمایندگان، جین هارمن، از اعضای سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، دیوید مک کورمیک، معاون وزیر خزانه داری دوران بوش، جیمی گورلیک، معاون دادستان کل دوران کلینتون، رابرت جوزف، مذاکره کننده سابق اتمی و فرانکلین میلر، از مقام های ارشد دفاع سابق هستند.

این اقدام دولت ترامپ در انتصاب افراد وفادار به خودش در صندلی های ارشد در پنتاگون که بعضی هم صلاحیت لازم را ندارند، باعث نگرانی شده است، چون هدف آن معین نیست.

مقام های آگاه گفته اند، تغییرات در اداره سیاست گذاری دفاعی وزارت دفاع که از سوی مایک اسپر، وزیر دفاع سابق و جیمز اندرسون، معاون اسپر در امور سیاستگذاری مورد انتقاد قرار گرفته، با هدف هموار کردن راه برای افرادی است که از تشکیلات واشنگتن جدا شده و به رئیس جمهوری وفادار هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1337

به "ترامپ چندین تن از مشاوران ارشد دفاعی را از پنتاگون کنار گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ چندین تن از مشاوران ارشد دفاعی را از پنتاگون کنار گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید