ترامپ 73 نفر را عفو کرد ، مشاور ارشد در لیست عفوشدگان

به گزارش تور کیش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که تا زمان خروجش از کاخ سفید چیزی نمانده است ساعاتی پیش دستور عفو 73 نفر ازجمله استیو بنن مشاور ارشد و استراتژیست پیشین خود را صادر کرد.

ترامپ 73 نفر را عفو کرد ، مشاور ارشد در لیست عفوشدگان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانجشو، خبرگزاری رویترز نوشت: ترامپ که امروز چهارشنبه کاخ سفید را همزمان با مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری بعدی آمریکا ترک می نماید به عنوان بخشی از فرمان های عفو و تخفیف مجازات اقدام به عفو استیو بنن کرد، اما از عفو خود، اعضای خانواده اش یا رودی جولیانی وکیلش خودداری کرد.

رویترز به نقل از یک منبع مطلع از این تصمیم ترامپ نوشت: مقام های کاخ سفید معتقدند ترامپ نباید خود یا اعضای خانواده اش را عفو کند، زیرا این طور به نظر خواهد رسید که آن ها مجرم هستند.

بنن مشاور ارشد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016میلادی بود که سال گذشته به دلیل اختلاس از حامیان خود رئیس جمهوری درکوشش برای جمع آوری پول برای ساخت دیوار مرزی مکزیک- آمریکا متهم شناخته شد، اما او خود را بی گناه دانست.

کاخ سفید در بیانیه ای بیان نمود: بنن رهبری مهم در جنبش محافظه کار بوده و به ذکاوت سیاسی شهرت دارد.

مقام های کاخ به ترامپ توصیه نموده بودند بنن را عفو نکند. یک مقام مطلع از این امر گفت به تازگی ترامپ و بنن همزمان با کوشش ترامپ برای جلب حمایت از ادعا های ثابت نشده خود درباره تقلب در انتخابات روابط خود را از سر گرفتند.

به عنوان بخشی از بیش از 140 دستور عفو و بخشایش ترامپ همچنین الیوت برویدی حامی اقتصادی کمپین هایش را عفو کرد. برویدی سال گذشته به نقض قوانین لابی گری خارجی متهم شده بود.

ترامپ همپنین کوام کیلپاتریک شهردار سابق دیترویت را هم که دوره مجازات حبس 28 ساله اش را به اتهام فساد می گذراند، عفو کرد.

جولیانی وکیل ترامپ نقش پیشتازی را در کوشش های ناموفق ترامپ برای تغییر در نتایج انتخابات 2020 ایفا کرد، اما متهم به ارتکاب جرم نشده است، اما تحقیقات درباره فعالیت های او در اوکراین ادامه دارد.

ترامپ هفته گذشته به اتهام تحریک هوادارانش به حمله به کنگره آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا که بیشتر اعضای آن را دموکرات ها تشکیل می دهند استیضاح شد. محکمه سنا می تواند در صورت برگزاری و محکوم شدن او مانع رقابت او در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا گردد.

بنن مدیر اجرایی و موسس سابق تارنمای راست گرای بریت بارت نیوز است که طراح شعار پوپولیستی راست گرای اول آمریکا محسوب می گردد و نقش مهمی را در بسیاری از سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ در روز های نخست ریاست جمهوری اش و ساخت دیوار مرزی به عنوان وعده ترامپ داشته است، اما در آگوست 2017 اخراج شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1411

به "ترامپ 73 نفر را عفو کرد ، مشاور ارشد در لیست عفوشدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ 73 نفر را عفو کرد ، مشاور ارشد در لیست عفوشدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید