تیم ترامپ پیش از اوکراین گیت هم با تیم زلنسکی در ارتباط بود

به گزارش تور کیش، یک شبکه آمریکایی گزارش داد تیم رئیس جمهور کنونی اوکراین چند ماه قبل و پیش از اینکه وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز گردد، با تیم رئیس جمهور آمریکا در ارتباط بوده است.

تیم ترامپ پیش از اوکراین گیت هم با تیم زلنسکی در ارتباط بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماجرای افشای مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او که به پرونده اوکراین گیت شهرت یافت، هر روز ابعاد بیشتری به خود می گیرد و اکنون گفته می گردد تیم ترامپ پیش از این تماس نیز با تیم زلنسکی در تماس بوده است.

شبکه سی. اِن. بی. سی. بامداد سه شنبه گزارش داد یک گروه از نمایندگان زلنسکی چند ماه پیش از برقراری تماس مذکور و زمانی که زلنسکی هنوز به ریاست جمهوری اوکراین برگزیده نشده بود، با گروهی از لابی گرها و مقامات پیشین دولت ترامپ دیدار نموده بودند.

بر این اساس، چند وقت پیش از پیروزی زلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری 21 آوریل اوکراین، تیم انتخاباتی وی گروه مشاوره ای سیگنال (که یک شرکت لابی گر آمریکایی است) را استخدام نموده و مبلغی به میزان حداقل 60 هزار دلار به آن پرداخت کردند تا با نشستی را با مقامات دولتی آمریکا برای آنها فراهم کند.

سی.اِن.بی.سی به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد البته در این دیدار هیچ نکته ای درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی کنونی ترامپ یا پسر وی به میان نیامد.

از طرفی مقاماتی که در این نشست بودند حاضر به افشای هویت هیأت اوکراینی نشدند اما یک تحلیلگر از اندیشکده کائو می گوید یکی از اوکراینی هایی که با تیم ترامپ دیدار کردند ایوان باکانوف رئیس کنونی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین بود.

ترامپ در هفته های اخیر متهم شده است که در تماس با رئیس جمهور جدید اوکراین، او را برای پیشبرد یک پرونده قضایی علیه پسر بایدن، تحت فشار قرار داده است. هلدینگ بریسما که هانتر بایدن یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، در اوکراین به فساد اقتصادی متهم است. متن مکالمه ترامپ و زلنسکی نشان می دهد که ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته اطمینان حاصل کند که دادستان اوکراین این پرونده را پیش می برد.

گفته می گردد رئیس جمهور آمریکا اعطای یاری های اقتصادی و نظامی به اوکراین را به پیشرفت این پرونده منوط نموده است. به نظر می رسد ترامپ این اقدام را به امید بی اعتبار کردن بایدن و کاستن از شانس وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 انجام داده است.

دموکرات ها با بیان اینکه ترامپ با این اقدام از اختیارات خود برای رسیدن به نفع شخصی سوء استفاده نموده است، روند رسمی استیضاح رئیس جمهور را شروع نموده اند. ترامپ در روزهای اخیر با عصبانیت به این تحقیقات واکنش نشان داده و حتی خواهان بازداشت آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شده است. شیف موضوع تحقیقات استیضاح را بر عهده دارد.

چند روز پیش نیز خبرگزاری آسوشتدپرس در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت که افراد نزدیک به ترامپتلاش داشتند با زد و بند، قراردادهایی به نفع شرکتهای نزدیک به خود با شرکت اوکراینی ببندند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 434

به "تیم ترامپ پیش از اوکراین گیت هم با تیم زلنسکی در ارتباط بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ترامپ پیش از اوکراین گیت هم با تیم زلنسکی در ارتباط بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید