جان باختگان آمریکایی کرونا به 400 هزار نفر می رسد

به گزارش تور کیش، نشریه فارن پالیسی در گزارشی با اشاره به شیوع لجام گسیخته کرونا در سراسر آمریکا هشدار داد که تا یک ماه دیگر قربانیان آمریکایی کووید-19 به 400 هزار نفر می رسد.

جان باختگان آمریکایی کرونا به 400 هزار نفر می رسد

فارن پالیسی به تازگی با استناد به گزارش بنیاد خانوادگی کایزر از فرایند شیوع کرونا در ایالات پنجاه گانه آمریکا نوشت: بحران کرونا به سطح مصیبت باری رسیده است. اکنون که کاخ سفید توجه خود را صرف چالش های انتخاباتی و تغییرات در وزارت دفاع و سازمان های امنیتی نموده، ویروس کرونا از کنترل خارج شده و 49 ایالت همزمان تبدیل به کانون کرونا شده اند.

فارن پالیسی در تشریح تفاوت اوضاع کنونی با موج های پیشین کرونا نوشت: افزایش موارد ابتلا در بهار و تابستان گذشته در مناطق خاصی رخ داد بدین صورت که کرونا ابتدا در شمال شرق و سواحل دریای آرام آمریکا طغیان کرد و سپس در جنوب و جنوب غرب موارد ابتلا به آن برتری یافت.

در شرایطی که اوجگیری کرونا محدود به مناطق خاصی باشد، این امکان وجود دارد که رئیس بیمارستانی که با ازدحام بیمار روبرو است از دیگر همکاران خود در مناطق کم خطر کمک بطلبد. اما این بار که تعطیلات روز شکرگزاری و زمستان در پیش است، تقریباً تمامی ایالت ها (به جز هاوایی) همزمان با طغیان کووید روبرو بوده و بیمارستان ها هر روز در حال ثبت رکورد جدید در پذیرش بیماران کرونایی اند. آمار جانباختگان نیز رو به افزایش است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، در بعد بین المللی نیز سراسر اروپا، کانادا و مکزیک نیز همزمان با آمریکا با طغیان کرونا دست به گریبانند. اگر فکری به حال فرایند صعودی موارد جدید ابتلا نشود، ممکن است تا کریسمس آمار جانباختگان آمریکایی کووید از 2 هزار تن در روز فراتر رفته و مجموع جانباختگان کووید در این کشور به 400 هزار نفر برسد.

هم اکنون آمریکا با بیش از 12 میلیون و 589 هزار بیمار کرونایی در صدر کشورهای کرونا زده واقع شده است و با ثبت بیش از 262 هزار فوتی در صدر جدول جانباختگان بیماری کووید است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1299

به "جان باختگان آمریکایی کرونا به 400 هزار نفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان باختگان آمریکایی کرونا به 400 هزار نفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید