جوادی حصار: 4 سال طول می کشد تا اصلاح طلبان بازسازی شوند

به گزارش تور کیش، عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی گفت عمر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تمام شده است.

جوادی حصار: 4 سال طول می کشد تا اصلاح طلبان بازسازی شوند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در حالی که بعضی اصلاح طلبان، ناکامی عظیم این طیف در انتخابات مجلس را به گردن شورای مذکور انداخته اند، محمد صادق جوادی حصار به ایلنا گفت: ما از سال های گذشته تحت عنوان احزاب ابتدا شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب را ایجاد کردیم، بعد از آن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ایجاد شد که غیرحزبی ها هم در آن دخیل بودند، بعد از آن شورایعالی سیاستگذاری را ایجاد کردیم، اما این اواخر اتفاقاتی رخ داد که همزمانی این اتفاقات با همزمانی شکل گیری این مجموعه ها، موجب مشتبه شدن امر بر متولیان این حوزه شده بود و تصور شان این بود که، چون شورای سیاستگذاری در این مقطع بعضی امور را مدیریت نموده، پس ما پیروز شدیم و به دیگر عوامل در سطح جامعه کم توجهی می شد. اگر بخواهم راحت تر بگویم بعضی فکر می کردند، چون شورایعالی سیاستگذاری دو انتخابات گذشته را مدیریت نموده، ما در سال 94 یا در انتخابات شورا های 96 پیروز شدیم.

وی درباره سازماندهی مجموعه اصلاح طلبان، گفت: در حوزه سازماندهی مجموعه اصلاح طلبان هم باید مکانیزم هایی را بازبینی یا ابداع کنیم و حتی از جایی قرض بگیریم، ولی به هر ترتیب این احساس وجود دارد که با مکانیزم هایی که تا امروز کار می کردیم، دیگر توفیقی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: به نظر من عمر شورایعالی سیاستگذاری تمام شده است، حتی قبل از انتخابات هم عمر آن تمام شده بود، این شورا در انتخابات اخیر نشان داد که در تصمیم سازی خود به عنوان مهم ترین رسالتش دچار تناقض است، از یک طرف می گوید ما در انتخابات لیست نمی دهیم، اما از سوی دیگر می گوید در انتخابات شرکت می کنیم و از جانب دیگر می گوید هر حزبی می تواند به صورت مستقل و جداگانه لیست بدهد، این نوع تصمیم گیری به معنای اتمام ایفای نقش شورایعالی سیاستگذاری است.

جوادی حصار در ادامه درخصوص مطرح شدن موضوعاتی مبنی بر استعفای عارف پس از اعلام استعفای موسوی لاری از این شورا، بیان داشت: پیشنهاد من به آقای عارف به عنوان یک شخصیت متین، منطقی، علمی و کارآمد سیاسی این است که پیش از آنکه دیگران به او بگویند شما نباید باشی، خودش از شورایعالی استعفا دهد و اجازه دهد که احزاب فارغ از تعارفات و یا طعنه و کنایه های سیاسی فرصت بازنگری بدون هیچ مانع سیاسی، اخلاقی و فرهنگی را پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: به عنوان دوست ایشان و مشاور ایشان در مقطع انتخابات از ایشان خواهش می کنم که اجازه ندهند بیشتر از این به حضور ایشان در عرصه سیاسی بی اعتنایی گردد و خودشان از ریاست شورایعالی سیاستگذاری استعفا دهند.

جوادی حصار در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح طلبان خواهند توانست این بازسازی را در طول سال 99 انجام داده و حضور پررنگی در انتخابات 1400 داشته باشند؟، گفت: من بعید می دانم که بتوانند این اتفاق را به این سرعت رقم بزنند و اگر هم بتوانند بخش زیادی از آن احساسی خواهد بود. اما اگر بخواهند این بازسازی با عمق، پایداری و ثبات بیشتری رقم بخورد، باید 3 الی 4 سال به بازنگری در شیوه های ارتباط و ارائه اندیشه هایشان به جامعه بپردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 941

به "جوادی حصار: 4 سال طول می کشد تا اصلاح طلبان بازسازی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوادی حصار: 4 سال طول می کشد تا اصلاح طلبان بازسازی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید