جیغ بنفش روزنامه های اصلاح طلب برای یک مطالبه جعلی

به گزارش تور کیش، روزنامه های اصلاح طلب امروز جیغ بنفش می کشند تا مردم را متوجه دستاورد خودساخته دولت نمایند. دستاوردی که اگر به راحتی نگاه کنیم بیشتر یک مطالبه فیک و جعلی است که رسانه های اصلاح طلب برای زنان ساخته و پرداخته اند.

جیغ بنفش روزنامه های اصلاح طلب برای یک مطالبه جعلی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، روزنامه های اصلاح طلب امروز از یک پیروزی بزرگ سخن گفتند و آنرا یک گام به جلو معرفی کردند. اما ذوق زدگی این روزنامه ها امروز برای چه بوده است. اصلاحات چه چیزی را پیروزی و گام رو به جلو می خواند. ماجرا وقتی جالب می گردد که می بینم اغلب روزنامه های اصلاح طلب روی این موضوع مانور پیروزمندانه داده اند .

این پیروزی چیزی نیست جز استادیوم رفتن بانوان. اینکه چقدر از زنان واقعا چنین دغدغه ای دارند و اصلاح طلبان با بازی رسانه ای چطور این موضوع را به یکی از دغدغه های اصلی زنان تبدیل نموده اند یک طرف ماجراست. اما حالا با بی رونقی دستاوردهای این جریان سیاسی اصلاح طلبان برای اینکه مطرح نمایند آنان توانسته اند شعارهایشان را محقق نمایند، اینطور حضور زنان در استادیوم ها را در بوق و کرنا می نمایند .

در همین رابطه، تیترهای جالب توجهی دیده می گردد، روزنامه اصلاح طلب اعتماد با تیتر قابل تامل جشن جایگاه های بنفش اینگونه القا کرد که حضور زنان در استادیوم ها یکی از شعارهای محقق شده دولت دوم روحانی است. این درحالی است که چند سال از وعده های روحانی در مورد وزیر زن، ازدواج جوانان، اشتغال زایی و اقتصاد و ... می گذرد اما وضعیت کشور نه تنها بهبود نیافته بلکه با گرانی های سرسام آور مردم در تنگنا قرار دارند.

به نظر می رسد روزنامه های اصلاح طلب این موضوع را راهی برای دستاوردسازی برای خود و دولت متبوعشان یافته اند و در صدد بهره برداری رسانه ای و تبلیغاتی از آن هستند .

روزنامه آفتاب یزد، دیگر جریده اصلاح طلب هم در تیتر قابل توجه و حماسی چون زنان در آزادی با بزرگ نمایی قابل توجهی به نوعی این موضوع را یک مطالبه مهم که محقق شده مطرح نمود.

روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران هم با تیتر جایگاه های بنفش به این موضوع پرداخت. اینکه اصلاح طلبان سعی می نمایند حضور زنان در استادیوم برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال کشورمان را به نوعی به دولت ربط بدهند و آنرا دستاورد دولت بنامند، موضوع قابل توجهی است. این مسئله بیشتر اینکه دستاورد دولت و تحقق شعارهای اصلاح طلبان دیده گردد بیشتر نشان دهنده دست های خالی جریان اصلاحات در حوزه عملکردی است.

روزنامه های اصلاح طلب امروز جیغ بنفش می کشند تا مردم را متوجه دستاورد خودساخته دولت نمایند. دستاوردی که اگر به راحتی نگاه کنیم بیشتر یک مطالبه فیک و جعلی است که رسانه های اصلاح طلب برای زنان ساخته و پرداخته اند. این درحالی است که یک نظرسنجی میدانی به خوبی نشان می دهد که زنان اگرچه بدشان نمی آید که به استادیوم بروند اما بسیاری از آنان چنین دغدغه ای ندارند و مطالبات دیگری از جمله وضعیت شغلی و اجتماعی دارند .

در همین رابطه، طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح طلب مردم تهران از افتخار آفرینی جدیدشان رونمایی نموده است. این نماینده مجلس گفته است: کسانی که با طرح مباحثی حاشیه ای، حضور زنان در استادیوم ها را صرفا به خواست یک نهاد بین المللی مثل فیفا تقلیل می دهند به نظر من قدری بی انصافی می نمایند .

عضو فراکسیون امید در ادامه گفته است: در واقع باید گفت که شکل گیری مطالبه گسترده از سطح جامعه ایران و رسیدن صدای جامعه زنان به فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) موجب شد تا این مساله به صورت رسمی حل و فصل گردد. طبیعتا بحث نظارتی فیفا در افزایش تعداد جایگاه های اختصاص یافته به زنان موثر بوده است اما نباید از تلاش های داخلی در این باره غافل شویم. ما بارها ظرف سه سال و نیم گذشته در مجلس متذکر شدیم که این کار در تمام کشورهای اسلامی دارد، انجام می گردد و نمی توان این حق را نادیده گرفت .

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه استادیوم رفتن مطالبه اصلی زنان نیست، اظهار کرد: زنان مطالبات زیادی دارند و کسی هم نگفته که رفتن به استادیوم تنها مطالبه زنان است. یکی از مطالبات زنان، حضور در استادیوم هاست و باید به این مطالبه در کنار سایر مطالبات توجه کرد.

اصلاح طلبان عادت دارند که برای جامعه مطالبات سطحی و فیک بسازند و برای رسیدن به آن جنجال سازی سیاسی انجام بدهند. در شرایطی اصلاح طلبان از استادیوم رفتن بانوان به عنوان یک مطالبه زنانه یاد می نمایند که ورزش بانوان با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نماید .

اینکه زنان به استادیوم برای دیدن فوتبال آقایان بروند بیشتر از اینکه یک مطالبه فمنیستی باشد یک مطالبه مردسالارانه است و باعث رونق هر چه بیشتر وزش آقایان می گردد. این درحالی است که عدم حضور زنان در استادیوم ها برای دیدن بازی زنان باعث شده که اسپانسرها و حامیان اقتصادی که تماشاگران برای تبلیغات محصولات خود برای آنان مهم هستند، به ورزش زنان روی خوش نشان ندهند .

منبع:دانا

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 428

به "جیغ بنفش روزنامه های اصلاح طلب برای یک مطالبه جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیغ بنفش روزنامه های اصلاح طلب برای یک مطالبه جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید