خبرنگاران موج گرما در راه سمنان است

به گزارش تور کیش، سمنان- خبرنگاران- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش نسبی دمای هوا و ماندگاری هوای گرم تا سرانجام هفته مهمان این استان است.

خبرنگاران موج گرما در راه سمنان است

ایرج مصطفوی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی در 72 ساعت آینده، در غالب نقاط در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات و نواحی شمالی افزایش ابر، احتمال بارش های پراکنده و خفیف رگباری گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در بعضی نقاط تندباد و گرد و خاک و افزایش غلظت غبار پیش بینی می گردد.

وی توضیح داد: خسارات ناشی از وزش باد شدید احتمال دارد.

مصطفوی با اشاره به اینکه دمای حداکثر در بعضی نقاط استان سمنان به 40 تا 41 درجه سانتیگراد رسیده است، اعلام کرد: ماندگاری هوای گرم و در بعضی روزها افزایش نسبی یک تا 2 درجه ای دمای هوا تا سرانجام هفته دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: توصیه می گردد در مصرف بهینه حامل های انرژی از قبیل آب و برق تدابیر لازم اتخاذ گردد، با توجه به گرمای هوا و وزش باد شدید، تمهیدات پیشگیرانه لازم در مورد جلوگیری از آتش سوزی احتمالی جنگل ها و مراتع و خسارات احتمالی باد شدید صورت گیرد.

وی اظهارداشت: در 24 ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان 29 و بیشینه دمای آن 40 درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه نمود: مجن با کمینه 12 درجه سانتیگراد خنک ترین و باغستان، گرمسار و آرادان با حداکثر دمای 41 درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در 24 ساعت گذشته، گفت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شهمیرزاد با 61 کیلومتر بر ساعت بود.

به گزارش خبرنگاران، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

9891/6103

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 220

به "خبرنگاران موج گرما در راه سمنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موج گرما در راه سمنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید