خبرنگاران ژاپن معیارهای آزمایش ویروس کرونا را تغییر می دهد

به گزارش تور کیش، پکن- خبرنگاران- وزارت بهداشت ژاپن بیان کرد میخواهد معیارهای آزمایش گیری از مردم برای ویروس کرونا را تغییر دهد.

خبرنگاران ژاپن معیارهای آزمایش ویروس کرونا را تغییر می دهد

به گزارش خبرنگاران تلویزیون دولتی ژاپن روز چهارشنبه گزارش کرد افرادی که فکر می نمایند ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند، اول باید با مرکز مشاوره اداره محلی بهداشت تماس بگیرند آنها تنها در صورتی که یک پزشک انجام آزمایش PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) را برایشان لازم بداند می توانند این آزمایش را انجام دهند.

طبق دستورالعمل های معین شده توسط وزارت بهداشت، افرادی که برای چهار روز متوالی تب 37.5 درجه سانتیگراد یا بیشتر داشته باشند باید تماس بگیرند.

اما کارشناسان می گویند که این معیارها می تواند باعث دلسردی افرادی گردد که احتیاج به مشورت پزشکی دارند بنابراین، مقامات تصمیم گرفتند که دستورالعمل های جدیدی را بدون ارقام معین معین نمایند.

در عوض آنها از مردم خواهند خواست که در صورت داشتن علائمی مانند مسائل تنفسی، خستگی شدید یا تب بالا فورا با مسئولان تماس بگیرند.

به افراد آسیب پذیر از قبیل سالمندان یا افراد دارای بیماری های زمینه ای نیز توصیه خواهد شد تا در صورت داشتن علائم نسبتا خفیف سرما خوردگی از قبیل تب یا سرفه با مسئولان تماس بگیرند.

مقامات وزارت بهداشت قصد دارند تا در چند روز آینده این دستورالعمل های جدید را به مسئولان محلی اطلاع دهند.

احتمال تایید داروی رمدسیویر

همزمان کاتو کاتسونوبو وزیر بهداشت ژاپن می گوید دولت احتمالا فردا پنجشنبه استفاده از داروی ضد ویروس رمدسیویر را به عنوان علاجی برای ویروس کرونا تائید خواهد نمود.

او گفت که یک شرکت داروسازی آمریکایی روز دوشنبه درخواستی برای تائید این دارو ارائه نموده است و اگر هیات کارشناسی مشاور روز پنجشنبه آن را تائید کند، میخواهد اجازه استفاده از آن را بدهد.

رمدسیویر توسط شرکت آمریکایی گیلیاد ساینسز (Gilead Sciences) برای درمان افراد مبتلا به ویروس اِبولا ساخته شده بود دولت ژاپن پس از اینکه آمریکا روز آدینه اجازه استفاده اضطراری از آن را صادر کرد رویه های تائید سریع این دارو به عنوان یک علاج احتمالی برای بیماران کرونا را شروع کرد.

وزیر بهداشت ژاپن گفت این شرکت داروسازی هنوز به وزارتخانه متبوع او اطلاع نداده چه میزان از این دارو را می تواند برای ژاپن تامین کند.

او گفت می خواهد تا حد ممکن این دارو را برای ژاپن تهیه نموده و هر چه زودتر در دسترس قرار دهد.

دولت ژاپن هر هفته لغو شرایط اضطراری را آنالیز خواهد نمود

در خبری دیگر، وزیر مسئول مقابله با ویروس کرونا در ژاپن می گوید دولت در نظر دارد برای آنالیز لغو یا عدم لغو شرایط اضطراری در کشور هر هفته با کارشناسان امر مشورت کند.

نیشیمورا یاسوتوشی وزیر احیاء مالی ژاپن گفت به منظور آنالیز امکان لغو شرایط اضطراری و این که آیا می توان محدودیت های اعمال شده بر فعالیت های اجتماعی و مالی هر کدام از استان ها را کاهش داد یا خیر، روزهای 14 و 21 مه (25 اردیبهشت و یک خرداد) نظرهای کارشناسان مربوط را جویا خواهد شد.

تعداد موارد اخیر ابتلا به ویروس، شرایط سامانه محلی بهداشت و تعداد آزمایش های صورت گرفته در بین ملاک های مورد نظر خواهند بود مسئولان تصمیم دارند از قبل ارقام هدف را به صورت معین به اطلاع عموم برسانند.

دولت ژاپن امیدوار است بتواند محدودیت های اعمال شده بر فعالیت های اجتماعی و مالی را تدریجا کاهش دهد به منظور پرهیز از افزایش شدید تعداد مبتلایان جدید، دولت از مردم می خواهد که به اقدام های کامل مقابله با این ویروس همچنان ادامه دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 951

به "خبرنگاران ژاپن معیارهای آزمایش ویروس کرونا را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ژاپن معیارهای آزمایش ویروس کرونا را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید