خبرنگاران 16 هزار غیرنظامی، قربانی حملات ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش تور کیش، تهران- خبرنگاران- کارشناسان ملی یمن روز چهارشنبه ضمن تشریح حجم تجاوزات ائتلاف سعودی و ویرانی های به بار آمده از حملات این ائتلاف در طول پنج سال گذشته، اعلام کردند که بیش از 16 هزار غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست داده اند.

خبرنگاران 16 هزار غیرنظامی، قربانی حملات ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره یمن، عبدالإله حجر مشاور رییس شورای عالی سیاسی یمن و رییس هیأت مکلف به همکاری با کارشناسان بین المللی و منطقه ای طی کنفرانس خبری در صنعا گفت: در حملات ائتلاف سعودی به یمن 16 هزار و 802 غیرنظامی شامل 10 هزار و 688 مرد، سه هزار و 753 کودک و 2 هزار و 361 زن کشته شدند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف 483 بیمارستان و مرکز بهداشتی را به صورت کلی یا جزئی تخریب نموده که منجر به توقف کار 60 درصدی بیمارستان ها شده است.

وی اضافه نمود: در این حملات 14 بندر، چهار هزار و 976 کیلومتر جاده، 101 پل و 6 هزار و 278 وسیله نقلیه در بمباران ائتلاف سعودی تخریب و نابود شدند.

مشاور رییس شورای عالی سیاسی یمن افزود: در بمباران جنگنده های ائتلاف سعودی به یمن یک هزار و 327 مسجد، 417 اثر باستانی و 28 مؤسسه رسانه ای تخریب شدند.

حجر با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی از انواع سلاح های ممنوعه مانند بمب های خوشه ای، فسفری و صوتی علیه مردم یمن استفاده نموده اظهار کرد: به دلیل حمله و محاصره ائتلاف 20 میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی رنج می برند و دستیابی به 362 نوع دارو مشکل شده است و 320 هزار بیمار به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعا امکان سفر درمانی به خارج را ندارند و هفت مرکز دیالیز از مجموع 28 مرکز بسته شده است.

وی اضافه نمود: میانگین جمعیت زیر فقر در یمن در سال 2019 به 85 درصد رسیده و نسبت بیکاری نیز بالغ بر 65 درصد است.

در همین حال، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با انتشار بیانیه ای، از کشته شدن در مجموع 233 هزار نفر در جنگ تحمیلی به یمن در طول پنج سال گذشته خبر داده است.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تا به امروز جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1313

به "خبرنگاران 16 هزار غیرنظامی، قربانی حملات ائتلاف سعودی به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 16 هزار غیرنظامی، قربانی حملات ائتلاف سعودی به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید