خبرنگاران 87 هزار نفر از مردم پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

به گزارش تور کیش، تهران- خبرنگاران- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا گفت: 87 هزار و 15 نفر از مردم شهرستان پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت نموده و شرایط سلامت آنان مورد ارزیابی نهاده شد.

خبرنگاران 87 هزار نفر از مردم پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

دکتر امیر امینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا به منظور شناسایی افراد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا این بیماری، 87 هزار و 15 نفر از مردم شهرستان پیشوا با مراجعه به سامانه ww.salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت نموده و با در تماس کارشناسان شبکه بهداشت پیشوا، به سئوالات آنان پاسخ دادند.

وی توضیح داد: کارشناسان شبکه بهداشت با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، با شهروندان تماس گرفته و از آنان سئوالاتی در مورد علائم مربوط به ابتلاء به ویروس کرونا را از شهروندان سئوال می نمایند.

امینی اضافه نمود: با توجه به این که تعداد زیادی از اتباع افغانستانی در شهرستان پیشوا ساکن هستند و این افراد نیز در سامانه سیب از اطلاعات خانوار با استفاده از کد اختصاص یافته، برخوردارند، با آنان نیز تماس گرفته شده و اطلاعات آنان نیز ثبت می گردد.

وی اظهار کرد: تمامی کادر درمانی شهرستان پیشوا کوشش خود را به مقابله با شیوع این بیماری معطوف نموده اند و در مقابل از مردم درخواست می گردد تا با ماندن در منزل به ویژه در روزها اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، زنجیره انتقال ویروس این بیماری را قطع نمایند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 41 هزار و 495 نفر، تعداد بهبود یافتگان به 13 هزار و 911 نفر و فوت شدگان به 2 هزار و 757 نفر می رسد.

از ظهر دیروز تا امروز 11 فروردین و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 186 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شدند و 117 نفر جان خود را از دست دادند.

شهرستان پیشوا از 80 هزار نفر جمعیت ایرانی و هزاران نفر اتباع افغانستانی برخوردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 862

به "خبرنگاران 87 هزار نفر از مردم پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 87 هزار نفر از مردم پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید