خط کشتیرانی لاینر از چابهار به پاکستان مورد استفاده دو طرف قرار گیرد

به گزارش تور کیش، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت که خط کشتیرانی لاینر از چابهار به کشور پاکستان نیز می تواند از برنامه های مهم 2 کشور باشد و مورد استفاده دو طرف قرار گیرد.

خط کشتیرانی لاینر از چابهار به پاکستان مورد استفاده دو طرف قرار گیرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در مراسم افتتاح رسمی مرز ریمدان با حضور زبیده جلال وزیر تولیدات صنایع دفاعی کشور پاکستان و سایر مقامات ایران و پاکستان اظهار کرد: مرز ریمدان در جنوب سیستان وبلوچستان به توسعه دهنده روابط تجاری و سیاسی 2 کشور ایران و پاکستان تبدیل می گردد.

وی ادامه داد: راه اندازی شهرک ها و ناحیه صنعتی در دو سوی مرز می تواند منجر به اشتغال و افزایش تبادل تجاری گردد؛ از این رو پیگیری این موارد در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال شبکه ریلی ایران به اروپا اضافه نمود: اتصال جاده و ریل ایران به پاکستان از نقاط مختلف در دستور کار است تا حداکثر استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت استفاده گردد.

وی بر رشد همکاری های مالی و تحقق پنج میلیارد دلار تبادلات کالا بین تهران و اسلام آباد تاکید و گفت: از تمامی ظرفیت ها برای توسعه و توجه به رفاه مرزنشینان باید استفاده کرد.

اسلامی با بیان اینکه گذرگاه مرزی ریمدان شرایط مالی 2 کشور را بهبود می بخشد، توضیح داد: نزدیکی ریمدان به منطقه آزاد چابهار فرصتی برای سرمایه گذاری است و باید تسهیل تجارت و بازرگانی پیگیری گردد.

وی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مراسم قدردانی کرد و گفت: بزودی مرز پیشین نیز بصورت رسمی با تامین زیرساخت های لازم افتتاح می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1357

به "خط کشتیرانی لاینر از چابهار به پاکستان مورد استفاده دو طرف قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط کشتیرانی لاینر از چابهار به پاکستان مورد استفاده دو طرف قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید