دادگاهی در آمریکا به کنگره حق دسترسی به اسناد اقتصادی ترامپ را داد

به گزارش تور کیش، بر اساس حکم دادگاهی در آمریکا دویچه بانک باید اسناد اقتصادی ترامپ را برای آنالیز در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد. افزون بر آن کنگره آمریکا می تواند به اظهارنامه های اقتصادیاتی ترامپ نیز دسترسی یابد.

دادگاهی در آمریکا به کنگره حق دسترسی به اسناد اقتصادی ترامپ را داد

به گزارش خبرنگاران، بر اساس حکم دادگاهی در نیویورک، نمایندگان کنگره آمریکا می توانند به پرونده های اقتصادی ترامپ دست یابند. افزون بر آن مجلس محلی نیویورک تصویب کرد که اظهارنامه های اقتصادیاتی ترامپ می تواند به منظور بازبینی کنگره در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

روز چهارشنبه دادگاهی در نیویورک شکایت ترامپ در زمینه دسترسی نمایندگان کنگره به پرونده های اقتصادی و اقتصادیاتی او را رد کرد. ترامپ به نام خود و سه فرزندش با هدف مانع شدن از دسترسی نمایندگان به این اسناد اقتصادی شکایت نموده بود.

به نقل از دویچه وله، بر اساس حکم دادگاه، دویچه بانک موظف است اسناد اقتصادی ترامپ را به منظور بازبینی و آنالیز در اختیار کنگره بگذارد. گفته می گردد که دونالد ترامپ به علت فعالیت های خود در عرصه املاک، دست کم 130 میلیون دلار به این بانک مقروض است. مسؤولان دویچه بانک اعلام کردند که حکم دادگاه را اجرا می نمایند و اسناد را در اختیار کنگره قرار می دهند.

افزون بر آن، موسسه اقتصادی کاپیتال وان نیز موظف شده اسناد مربوط به فعالیت های اقتصادی ترامپ را در اختیار نمایندگان کنگره قرار دهد.

مجلس محلی نیویورک نیز اجازه بازبینی اظهارنامه های اقتصادیاتی ترامپ را صادر نموده است. بر اساس مصوبه این مجلس، نمایندگان کنگره حتی از حق بازبینی و آنالیز اظهارنامه های اقتصادیاتی سال های قبل ترامپ نیز برخوردار خواهند بود. این حق تنها محدود به اظهارنامه های اقتصادیاتی ترامپ در نیویورک می گردد و اظهارنامه های اقتصادیاتی اداره فدرال را دربرنمی گیرد.

دونالد ترامپ دومین رئیس جمهور آمریکا پس از ریچارد نیکسون است که حاضر به انتشار اظهارنامه های اقتصادیاتی خود نشده است.

هدف از بازبینی و آنالیز اسناد اقتصادی و اقتصادیاتی ترامپ روشن ساختن این موضوع است که آیا فعالیت های اقتصادی ترامپ مغایرتی با فعالیت های او به عنوان رئیس جمهوری دارد یا خیر. افزون بر آن، نمایندگان کنگره مایل به روشن شدن وضعیت اقتصادی ترامپ هستند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی نیویورک تایمز منتشر شده است، ترامپ در فاصله زمانی 1985 تا سال 1994 مجموعا حدود یک میلیارد و 170 میلیون دلار زیان اقتصادی داشته است.

زیان اقتصادی ترامپ به حدی بوده است که او برای مدت هشت سال از پرداخت اقتصادیات معاف شده است. این در حالی است که ترامپ این گزارش را ناصحیح و اطلاعات آن را جعلی می داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 195

به "دادگاهی در آمریکا به کنگره حق دسترسی به اسناد اقتصادی ترامپ را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاهی در آمریکا به کنگره حق دسترسی به اسناد اقتصادی ترامپ را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید