روحانی شنبه به ایتالیا سفر می نماید

به گزارش تور کیش، یک پایگاه خبری ایتالیایی اطلاع داد که رئیس جمهور ایران قبل از ظهر روز شنبه به ایتالیا خواهد رسید.

روحانی شنبه به ایتالیا سفر می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه ایتالیایی سولو نیوز اعلام نمود، رئیس جمهور ایران روز شنبه آینده به ایتالیا سفر نموده و با مقامات این کشور و نیز در واتیکان با پاپ دیدار خواهد نمود.

قبل از ظهر روز شنبه حسن روحانی رئیس جمهور ایران به پایتخت ایتالیا خواهد رسید. او پس از دیدار با سرجو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا، در حدود ساعت هفده (به وقت محلی) با پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار خواهد نمود. پس از آن میهمان متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا خواهد بود. رئیس جمهور ایران همچنین با کارفرمایان دیدار خواهد داشت. در حالیکه در روز یکشنبه در رم (پایتخت ایتالیا)، با پیئترو گراسو رئیس مجلس سنا و (خانم) لائورا بولدرینی رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار خواهد نمود.

این پایگاه اینترنتی نوشت، این اولین دیدار یک رئیس جمهور ایران از یک کشور عضو اتحادیه اروپا پس از شانزده سال، یعنی از سال 1999 میلادی به بعد است.

ایران مصمم به توسعه و تقویت روابط خود با کشورهای اروپایی بوده و برای انجام دادن چنین کاری، ایتالیا را به عنوان دروازه اروپا انتخاب نموده است.

در همین زمینه، پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا گفته است، (سفر روحانی به ایتالیا) بیش از همه در مورد یک تفاهم نامه خواهد بود. چرا که با توجه به اینکه هنوز زمان از میان برداشتن تحریم های اعمال شده علیه تهران توسط آمریکا و اتحادیه اروپا، نرسیده است، این را می دانیم که این روند خیلی روشن پیش رفته و سفر رئیس جمهور روحانی بمنزله فرصتی برای آغاز و تحکیم همکاری های مالی و فرهنگی ما است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 523

به "روحانی شنبه به ایتالیا سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی شنبه به ایتالیا سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید