سازمان ملل: تحریم تسلیحاتی لیبی به جوک تبدیل شده است

به گزارش تور کیش، قائم مقام نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی با انتقاد از ادامه حمایت های کشورهای مختلف از طرف های لیبیایی گفت، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی به جوک تبدیل شده است.

سازمان ملل: تحریم تسلیحاتی لیبی به جوک تبدیل شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که حمایت های کشورهای مختلف از دو طرف اصلی جنگ در لیبی ادامه دارد، یک مقام سازمان ملل خواستار احترام همه کشورها به تحریم تسلیحاتی لیبی و رفتار مسئولانه آنها شده است.

به نوشته رویترز، استفانی ویلیامز قائم مقام کننده ویژه سازمان ملل در امور لیبی امروز یکشنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره ادامه درگیری ها در این کشور و تداوم دخالت های خارجی صحبت کرد.

وی که در کنفرانس خبری در مونیخ صحبت می کرد، با انتقاد از بی توجهی کشورهای مختلف به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی گفت: تحریم تسلیحاتی به یک جوک تبدیل شده است.

قائم مقام کننده ویژه سازمان ملل در امور لیبی از همه کشورهای جهان خواست برای اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی گام بردارند.

وی اضافه نمود: موضوع (تحریم تسلیحاتی لیبی) موضوع پیچیده ای است چرا که از زمین، هوا و دریا نقض می شوند اما باید نظارت شود و (ناقضان) پاسخگو شوند.

استفانی ویلیامز درباره اینکه چه کشورهایی تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در لیبی را نقض می کنند، به نامی اشاره نکرد.

سخنان این مقام ارشد سازمان ملل در امور لیبی در حالی مطرح شده که آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ نشستی درباره لیبی برگزار کرده است.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در این نشست که با حضور وزرای خارجه فرانسه، ترکیه، ایتالیا و کنندگان ارشد برخی دیگر از کشورها برگزار شد، گفته بود: برای تضمین منع ورود سلاح به لیبی تلاش خواهیم کرد.

این مقام آلمانی همچنین از همه طرف ها خواست به تصمیمات کنفرانس برلین درباره لیبی پایبند بوده و فشار را بر روی همه طرف های درگیر در لیبی ادامه دهند.

آلمان 29 دی ماه با حضور سران برخی از کشورها میزبان کنفرانس برلین بود، کنفرانسی که با صدور یک بیانیه به کار خود پایان داد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس ضمن تاکید بر جلوگیری دائمی از اقدامات خصمانه، خواستار احترام گذاشتن به تحریم تسلیحاتی لیبی و تلاش برای برقراری آتش بس شده بودند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 769

به "سازمان ملل: تحریم تسلیحاتی لیبی به جوک تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: تحریم تسلیحاتی لیبی به جوک تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید