عامل بیش از نیمی از مبتلایان در پاکستان انتقال از فرد به فرد است

به گزارش تور کیش، شمار مبتلایان به ویروس همه گیر کرونا در پاکستان همچنان درحال افزایش است و به گفته مقامات این کشور، انتقال کرونا از یک فرد به فرد دیگر عامل 58 درصد شیوع این بیماری در پاکستان ارزیابی می گردد.

عامل بیش از نیمی از مبتلایان در پاکستان انتقال از فرد به فرد است

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه کرونا در پاکستان امروز پنجشنبه بیان کرد: در این کشور بیش از 6500 نفر به ویروس کووید-19 مبتلا شده و 124 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس این گزارش، مقامات وزارت بهداشت پاکستان 58 درصد عامل شیوع کرونا را انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر و 42 درصد دیگر را آلودگی اتباع پاکستانی که از خارج برگشته بودند، بیان کردند.

مراکز بهداشتی مربوط به کرونا در پاکستان تا صبح امروز بیش از 76 هزار مورد تست کرونا انجام دادند که از این بین 6505 تست مثبت اعلام شد. تا به امروز 1645 بیمار کرونایی نیز توانستند این ویروس را شکست دهند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: عدم شناسایی ناقلان ویروس کرونا چالش جدی برای دولت به شمار می رود و به همین دلیل مقامات پاکستانی ضمن تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی از مردم خواستند تا به قرنطینه داوطلبانه پایبند بمانند.

خطر افسار گسیخته تر شدن کرونا در پاکستان

افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در پاکستان همچنان سرعت جهشی دارد و مسؤولان هشدار دادند که اگر سطح تمهیدات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تشدید نشود، مهار کرونا از کنترل خارج خواهد شد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هفته گذشته نسبت به تشدید شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: پاکستان با افزایش بیماران کرونایی و خطر کمبود امکانات و تخت بیمارستانی روبرو است.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت پاکستان به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که هرچند میزان افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان در مقایسه با کشورهای منطقه کم است، اما احتمال افزایش بیماران به 50 هزار نفر تا آخر ماه آوریل (11 اردیبهشت) وجود دارد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 904

به "عامل بیش از نیمی از مبتلایان در پاکستان انتقال از فرد به فرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل بیش از نیمی از مبتلایان در پاکستان انتقال از فرد به فرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید