عربستان صندلی روسیه در چین را تصاحب کرد

به گزارش تور کیش، خبرنگاران: با افزایش تقاضا و واردات نفت، وارادت نفت چین از عربستان سعودی نیز افزایش بی سابقه ای داشته است.

عربستان صندلی روسیه در چین را تصاحب کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اویل پرایس، پس از افزایش تقاضای نفت در چین، واردات نفت این کشور در ماه می به بالاترین میزان خود رسید. واردات نفت چین از صادرکننده اصلی نفت، عربستان سعودی، تقریبا دو برابر شده است و به بالاترین مقدار رسیده است. براساس اداره گمرک چین، واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در امسال 94.9 درصد افزایش یافته است و با افزایش 71 درصدی در ماه می به 2.16 میلیون بشکه در روز رسیده است. به این ترتیب عربستان سعودی، صندلی نخست روسیه را در تامین نفت چین تصاحب نموده است. در سال گذشته نیز واردات چین از عربستان 20.8 درصد افزایش یافته بود، در حال که افزایش واردات از روسیه 17.8 درصد بود.

با کاهش محدودیت های ناشی از کرونا و کاهش فشار بر مشاغل، رکورد واردات نفت چین شکسته شد. داده های اولیه اداره گمرک چین در اوایل ماه جاری نشان داد که واردات در ماه می به 11.34 میلیون بشکه در روز رسیده است. طبق داده های گمرکی، چین در ماه می هیچ محموله ای از ونزوئلا وارد ننموده است. همچنین به دلیل تحریم های آمریکا، واردات نفت چین از ایران نیز کاهش یافته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1051

به "عربستان صندلی روسیه در چین را تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان صندلی روسیه در چین را تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید