لحن دیپلماتیک وزیر دفاع آمریکا : نمی خواهیم با ایران درگیر شویم!

به گزارش تور کیش، ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا با تکرار اینکه نمی خواهند وارد درگیری با ایران شوند، گفت که ما می خواهیم به وسیله دیپلماتیک با آنها تعامل داشته باشیم.

لحن دیپلماتیک وزیر دفاع آمریکا : نمی خواهیم با ایران درگیر شویم!

مارک اسپر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با جوزف دانفورت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی که آیا بحران در خلیج فارس و تنگه هرمز به انتها رسیده است، این مطلب را عنوان نمود.مارک اسپر، وزیر دفاع جدید آمریکا بار دیگر تأکید کرد کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

وی اضافه نمود: همانگونه که رئیس جمهوری گفت او خواهان ملاقات با مقامات ایران است تا این مساله به صورت دیپلماتیک حل گردد.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه عملیات های دیده بانی موفقیت آمیز بوده است، ادامه داد: مطمئن نیستم که بگویم از بحران عبور نموده ایم اما این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد. ما به طرف ها و ایرانی ها یاری می کنیم تا با دیدار و گفت وگو برای حل این موارد موافقت نمایند.

او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا بحران با ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز به انتها رسیده گفت: هنوز نمی توانم با اطمینان این بحران را انتها یافته اعلام کنم. اسپر همچنین مدعی شد که انتظار دارد فهرست کشورهایی که به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می پیوندند افزایش پیدا کند.

وی درباره ایران گفت: ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم؛ می خواهیم با آنها به صورت دیپلماتیک تعامل کنیم. در روزهای پیش گزارش هایی را شاهد بودیم که رئیس جمهور یکبار دیگر گفت می خواهد با مقام های آنها دیدار کند.

او درباره برنامه دولت آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس که به عملیات سنتینل موسوم شده گفت: دنبال حل دیپلماتیک تنش ها با ایران هستیم. هدف عملیات سنتینل هم جلوگیری از بروز موقعیتی بوده که ما را از جهت حل و فصل دیپلماتیک مسائل منحرف می نماید.

مارک اسپر در بخش دیگری از سخنانش گفت که امیدوار است ایرانی ها دیدار با مقام های آمریکا و صحبت با آنها را قبول نمایند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 293

به "لحن دیپلماتیک وزیر دفاع آمریکا : نمی خواهیم با ایران درگیر شویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحن دیپلماتیک وزیر دفاع آمریکا : نمی خواهیم با ایران درگیر شویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید