محاصره بیش از پنج هزار تروریست در حماه؛ تروریست ها بر سر دو راهی تسلیم یا مرگ

به گزارش تور کیش، ارتش سوریه با آزاد سازی شهر راهبردی خان شیخون در استان ادلب توانست بیش از پنج هزار تروریست در شمال استان حماه را در محاصره خود قرار دهد.

محاصره بیش از پنج هزار تروریست در حماه؛ تروریست ها بر سر دو راهی تسلیم یا مرگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش سوریه روز گذشته (پنجشنبه) پیروز شد کنترل شهر راهبردی خان شیخون واقع در ریف جنوبی ادلب را به دست بگیرد.

منابع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که پس از تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون، بیش از پنج هزار تروریست در ریف شمالی حماه و در منطقه ای به مساحت 207 کیلومتر مربع محاصره شدند.

این منطقه بین شهرها و شهرک های اللطامنة، کفرزیتا، لطمین، الصیاد، مورک، معرکبة و اللحایا واقع شده است.

نقشه آرشیوی؛ اندازه بزرگتر اینجا

علی مقصود کارشناس نظامی و سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه درباره این تحول مهم گفت: جهت به روی این افراد مسلح قطع شده و در اللطامنه، لطمین و کفرزیتا محاصره شدند... دیگر نمی توانند مصالحه را رد کنند... به همین دلیل خواهیم دید که تروریست های حاضر در ریف های شمالی و شمال غربی حماه، با هماهنگی ترکیه و روسیه وارد روند مصالحه خواهند شد.

وی تأکید کرد، پس از محاصره خان شیخون توسط ارتش سوریه، تروریست ها به صورت دسته جمعی به عمق استان ادلب و مرزهای ترکیه فرار کردند. ترکیه نیز اجازه داد که تروریست های خارجی به عمق این استان فرار کنند تا بتواند آنان را به کشورهایی که به آن تعلق دارند، بازگراند و از کشورهای اروپایی، باج خواهی کند.

این سرهنگ بازنشسته بر این باور است که پست دیدبانی مورک که متعلق به ترکیه است و در این منطقه واقع شده، به صورت نمادین و برای حفظ آبروی ترکیه به عنوان یک طرف ضامن در روند آستانه باقی خواهد ماند.

مقصود شرح داد که این پست دیدبانی در محاصره ارتش سوریه واقع شده است و از همه طرف محاصره شده است؛ لذا در علم نظامی، محاصره گروه های مسلح در ریف شمالی و شمال غربی حماه بدین معناست که چاره ای جز تسلیم یا کشته شدن ندارند.

وی خاطر نشان کرد که تحولات میدانی جنوب ادلب، حصول معاهدات بین المللی را تسریع می بخشد که بر اساس آن، حضور تروریستی در ادلب و شرق فرات انتها می یابد و فرآیند سیاسی آغاز خواهد شد که واشنگتن و آنکارا در آن نقشی را بر عهده خواهند داشت.

این کارشناس در انتها خاطر نشان کرد، تکمیل محاصره خان شیخون و ریف شمالی حماه باعث شد که ساکنان معره النعمان و سراقب اعلام کنند که مصالحه را می پذیرند و متعهد شدند که تروریست ها را از این دو شهر بیرون برانند و ساکنان شهر ادلب نیز تصویر أبو محمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره را به آتش کشیدند.

عملیات در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی ادلب محسوب می شود، از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

در بین این عملیاتها، دو مرحله اعلام آتش بس با کارشکنی تروریست های جبهة النصره همراه شد، ولی دور جدید حملات پس از سیزدهمین نشست آستانه در دهم مرداد آغاز شده است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 419

به "محاصره بیش از پنج هزار تروریست در حماه؛ تروریست ها بر سر دو راهی تسلیم یا مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاصره بیش از پنج هزار تروریست در حماه؛ تروریست ها بر سر دو راهی تسلیم یا مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید