منتقد کرملین: پوتین می خواهد نشان دهد شخص برتر روسیه است

به گزارش تور کیش، میخائیل خودورکوفسکی، یک سرمایه گذار نفتی سابق که با کرملین اختلاف پیدا کرد، گفت دستگیر کردن آلکسی ناوالنی، منتقد کرملین تلاشی از سوی ولادیمیر پوتین برای نشان دادن اینکه همچنان شخص برتر روسیه به حساب می آید، است.

منتقد کرملین: پوتین می خواهد نشان دهد شخص برتر روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، میخائیل خودورکوفسکی گفت، غرب در صورتی که می خواهد در پی دستگیر کردن ناوالنی بر رئیس جمهور 68 ساله روسیه نفوذ داشته باشد باید به جای حرف زدن عمل کند و اینکه ناوالنی ممکن است با یک دهه زندان روبرو گردد همانطور که برای خودورکوفسکی بعد از به چالش کشیدن کرملین رخ داد.

ناوالنی روز دوشنبه یک روز بعد از بازگشتش از آلمان به روسیه با تداوم بازداشت برای مدت 30 روز دیگر از بابت نقض شرایط مجازات حبس تعلیقی خود، روبرو شد. او پیش از آن در آلمان به خاطر آنچه که آزمایشات نظامی این کشور مسمومیت به یک ماده اعصاب مرگبار نشان داد تحت درمان نهاده شد، در حالی که کرملین نسخه ای را که از رخدادها ارائه شد رد کرد.

کرملین گفته ناوالنی باید همچون هر شهروند دیگری در صورتی که کار خطا انجام داشته باشد با عدالت روبرو گردد و اینکه غرب باید خودش را از این پرونده بیرون نگه دارد.

خودورکوفسکی 57 ساله در لندن به رویترز در پاسخ به سوالی درباره دستگیر کردن ناوالنی گفت: پوتین احساس می نماید باید نشان دهد که حیوان اصلی در گله است و یا اینکه مردم باور خواهند کرد که او دیگر سگ برتر نیست.

او اظهار کرد: تنها چیزی که از پوتین دفاع می نماید این مفهوم است که او سگ برتر است، در حالی که بار دیگر مورد شک و تردید نهاده شده است.

خودورکوفسکی که زمانی به عنوان ثروتمندترین مرد روسیه در نظر گرفته می شد در سال 2003 در یک هواپیما در سیبری دستگیر شده و از بابت فرار از پرداخت مالیات و تقلب به زندان افتاد و شرکتی نفتی او به نام یوکوس که زمانی قدرتمند بود چند تکه شد.

کرملین او را یک مجرم معمولی توصیف می نماید. خودورکوفسکی اتهاماتش را رد کرد و در سال 2013 بعد از گذراندن 10 سال زندان آزاد شد. خودورکوفسکی گفت او در سال 2003 حتی با وجود اینکه ممکن بود بازداشت گردد باید تصمیم به بازگشت به روسیه می گرفت.

او گفت: من هم شرایط کاملا مشابهی داشتم. متغیر دیگری وجود نداشت؛ یا شما تسلیم می شدید یا برمیگشتید تا مبارزه کنید - بنابراین ناوالنی کاملا کار درستی انجام داد.

خودورکوفسکی اظهار کرد، غرب باید تحریمها بر اشخاص دخیل در فساد روسیه در خارج را بر تحریمها بر پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی نورد استریم 2 که بین روسیه و آلمان در حال ساخت بوده و غرب آن را به عنوان یک هدف برای تحریمهای احتمالی در نظر می گیرد، اولویت دهد.

او همچنین گفت که می خواهد باور کند که ناوالنی آزاد خواهد شد اما معتقد است که واقعیت این است که او با فشار فزاینده از سوی مقامهای روسیه روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: او ممکن است مجازات 10 سال حبس دریافت کند که این به طور خلاصه چیزی است که ما می توانیم در این مقطع ببینیم. خیلی چیزها بستگی به چگونگی واکنش جامعه روسیه دارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1409

به "منتقد کرملین: پوتین می خواهد نشان دهد شخص برتر روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقد کرملین: پوتین می خواهد نشان دهد شخص برتر روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید