موسوی: رایزنی بین ایران، روسیه و ترکیه درباره ادلب ادامه دارد

به گزارش تور کیش، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات جاری در ادلب سوریه و نگاه ایران به تحولات جاری در منطقه گفت: معتقد هستیم باید هرچه زودتر در آن منطقه آتش بس برقرار گردد.

موسوی: رایزنی بین ایران، روسیه و ترکیه درباره ادلب ادامه دارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، سید عباس موسوی ادامه داد: امیدوارم هرچه زودتر نشست کشورهای عضو فرایند آستانه در قالب ها و سطوح مختلف برگزار گردد.

وی ادامه داد: رایزنی بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه ادامه دارد. ما منتظر نهایی شدن برگزار نشست سران آستانه در تهران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده در ارتباط با حضور نظامی فرانسه در منطقه هرمز اظهار کرد: ما پیش از این نیز اعلام نموده بودیم که هرگونه حضور بیگانگان در منطقه به خصوص منطقه خلیج فارس موجب افزایش بی ثباتی و آشفتگی در منطقه می گردد و این گونه اقدامات را غیرسازنده عنوان نموده بودیم.

این دیپلمات کشورمان گفت: هزاران سال است که امنیت این منطقه توسط کشورهای منطقه در حال تامین است. ایران و عمان به عنوان دو کشور که در دو سوی تنگه هرمز قرار دارند سالیان سال است که همکاری نزدیکی برای تامین امنیت این آبراه حیاتی دارند بنابراین همانطور که پیش از این اعلام نموده ایم حضور بیگانگان در منطقه هرمز را به نفع امنیت منطقه نمی دانیم.

این دیپلمات کشورمان همچنین در ارتباط با تحولات ادلب گفت: ایران راه چاره تحولات جاری در ادلب را تبادل نظر و مذاکره سیاسی می داند ما همچنان معتقدیم، فرایند آستانه مهمترین ساز و کار برای حل اختلافات در سوریه است و همانطور که پیش از این اشاره کردم کوشش می کنیم که این مکانیسم هرچه زودتر در سطوح مختلف از جمله سران شکل بگیرد تا در این جلسات در خصوص تحولات موجود در ادلب رایزنی و گفت وگو گردد.

خبر تکمیل می گردد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 785

به "موسوی: رایزنی بین ایران، روسیه و ترکیه درباره ادلب ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: رایزنی بین ایران، روسیه و ترکیه درباره ادلب ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید