هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری و سیلاب در خراسان جنوبی

به گزارش تور کیش، بیرجند - خبرنگاران - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اخطاریه جوی گفت: با توجه به بارش های رگباری سنگین در هفته آینده، وقوع روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر شهر و روستایی در این استان قابل پیش بینی است.

هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری و سیلاب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران در اخطاریه روز پنجشنبه اداره کل هواشناسی آمده است: پیرو اطلاعیه جوی شماره 5 چهارشنبه 21 فروردین ماه مطابق با آخرین الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی با توجه به الگوی نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی وضعیت جوی طی روزهای آینده به توضیح ذیل است.

روز آدینه وزش تندباد، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد، وقوع روان آب برای بخش هایی از سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف و احتمالا زیرکوه و قاین پیش بینی می گردد.

براساس این اخطاریه برای روز شنبه هفته آینده وزش تندباد گاهی گرد و خاک، نیمه ابری تا ابری، رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ به تدریج وقوع روان آب در سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف قابل پیش بینی است.

هواشناسی برای روز یکشنبه وزش باد شدید گاهی خیلی شدید (گرد و خاک) رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ همراه با روان آب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، بشرویه، سرایان، بیرجند، قاینات، خوسف و بخش هایی از طبس و فردوس را پیش بینی کرد.

همچنین طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در روز دوشنبه هفته آینده، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ، تشکیل مه، همراه با روان آب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه، بیرجند، نهبندان بخش هایی از قاینات، سرایان و خوسف پیش بینی می گردد.

این اخطاریه توضیح داد: لذا با توجه به حجم بارش های رگباری سنگین، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و همچنین سیلابی شدن مسیل ها و بروز خسارت در منطقه برای زمان های مذکور پیش بینی و توصیه می گردد تمهیدات لازم صورت گیرد و دستورات مقتضی به دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران ابلاغ گردد.

7559*3028

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 163

به "هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری و سیلاب در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری و سیلاب در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید