هیجان را با سفر به این کشورها تجربه کنید

به گزارش تور کیش، وقتی به مقاصد گردشگری جالب و هیجان انگیز فکر می کنیم، معمولا هتل و محل های تفریحی اقامتی مجلل و بسیار گران قیمت به ذهنمان خطور می نمایند؛ اما اصلا لازم نیست اینگونه باشد. در این نوشتار جاهای دیدنی جهان قصد داریم فهرستی از مناطق دیدنی جهان را که برای سفر با بودجه کم مناسب هستند به شما معرفی کنیم، بنابراین اگر از سفر کردن به مقاصد گردشگری تکراری و مشهوری که هیچ چیز جدید و جالبی برای ارائه به شما ندارند، خسته شده اید، با مطلب کشورهای دیدنی جهان همراه باشید.

هیجان را با سفر به این کشورها تجربه کنید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

تایلند

اگر می خواهید بیشترین استفاده را از بودجه سفرتان داشته باشید، حتما بخاطر بسپارید که وارد بانکوک نشوید یا زمان کمی را در این شهر سپری کنید. این پایتخت شلوغ یک شهر فوق العاده است که ارزش تجربه کردن و یک بازدید کلی را دارد؛ اما هزینه اقامت و غذا در نقاط دیگر کشور تایلند بسیار ارزان تر بوده و البته چیزهای جالب و هیجان انگیز بیشتری نیز برای دیدن وجود دارند. برای مثال، تصویری که می بینید مربوط به کائو پینگ کان Khao Phing Kan بوده که با عنوان جزیره جیمز باند James Bond شناخته می گردد. همچنین، نقاط بسیار زیادی در این مورد از کشورهای دیدنی دنیا وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که به ببرها بسیار نزدیک شوید، بنابراین اگر دیدار با ببرهای وحشی در فهرست آرزوها و رویاهای شما واقع شده است، این مورد از مناطق دیدنی دنیا بهترین مکان برای به حقیقت رساندن این آرزو و رویا به حساب می آید.

اندونزی

ممکن است با دانستن اینکه کشور اندونزی با نزدیک به 240 میلون نفر جمعیت، چهارمین کشور پرجمعیت در دنیا است، شگفت زده شوید. این حقیقت در ترکیب با تعداد بسیار زیادی جزیره کوچک که این مورد از جاهای دیدنی دنیا را تشکیل می دهند، آن را به یک نقطه کاملا متفاوت با تمام نقاطی که قبلا دیده اید و می شناسید، تبدیل می نماید، با گزینه هایی همچون تحسین کردن آتشفشان های عظیم و فعال از دور، بازدید از یک منطقه کاملا متروک در دره بالیم Baliem Valley، تجربه کردن مناطق تجاری شلوغ و پر جنب و جوش، تماشای اجرای پایکوبی سنتی لگونگ Legong یا استراحت و کسب آرامش در سواحل.

مالزی

بعید به نظر می رسد از دیدن کشور مالزی در این فهرست شگفت زده شوید. کوالالامپور یکی از مناطق دیدنی دنیا بوده و با کمی صرفه جویی، مثلا اقامت نکردن در هتل های آنچنانی می توان در این کشور با بودجه کم اقامت طولانی تری داشت. تصویر زیر از غارهای باتو Batu Caves گرفته شده است؛ یک دسته غار و معبدهای غاری که در شمال پایتخت مالزی واقع شده اند. چیزی که می بایست حتما بخاطر بسپارید، این است که مالزی دارای اکثریت مسلمان است، بنابراین سعی کنید طوری لباس بپوشید تا به آن ها توهین نگردد و اینگونه از دردسر دور بمانید؛ اما بطور کل تجربه فوق العاده ای از سفر به این مورد از جاهای دیدنی دنیا خواهید داشت.

فیلیپین

کشور فیلیپین یک مقصد گردشگری عالی برای کسانی که با کوله پشتی سفر می کنند و کسانی که بودجه کمی برای سفر کردن دارند، به شمار می رود. این مورد از جاهای دیدنی دنیا نه تنها یک نقطه کاملا ایده آل برای علاقمندان به غواصی و آفتاب دریافت در ساحل به شمار می رود، همچنین می توانید برای بازدید از زمین های بالکنی برنج Banaue Rice Terraces یا آتشفشان عظیم مایون Mayon به این کشور سفر کنید یا حتی سفری به رودخانه زیر زمینی پورتوپرنسس Puerto Princesa که یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جدید در دنیا محسوب می گردد، داشته باشید. با هزینه روزانه بسیار پایین در حد 15 تا 20 دلار در روز و شاید حتی کمتر، این کشور برای دانشجوهایی که به دنبال آفتاب دریافت و یک سفر ارزان و هیجان انگیز هستند، یکی از ایده آل ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود.

آلبانی

وقتی اسم یک مقصد گردشگری جالب و هیجان انگیز به میان می آید، کشور آلبانی شاید اولین اسمی نباشد که به ذهنتان خطور می نماید، اما هزینه زندگی در آلبانی در میان کشورهای اروپایی یکی از ارزان ترین ها محسوب می گردد و امنیت، فرهنگ و سواحل زیبا و متعدد آن مانند ساحل سامیل Ksamil Beach که در تصویر زیر به نمایش درآمده، این مورد از کشورهای دیدنی دنیا را به یک مکان ایده آل برای کسانی که به دنبال یک سفر ارزان و صرفه جویی در هزینه ها هستند، تبدیل می نماید.

بلغارستان

کشور اروپای شرقی دیگری که پولتان در آن ارزش بالایی دارد، بلغارستان است. از طرفی شهرهای ساحلی این کشور بخاطر خلافکارانی که با دزدیدن لوازم باارزش گردشگران از خود بیخود شده جشن های شبانه می پردازند، آوازه منفی پیدا نموده اند و از طرفی دیگر مکان های پر آرامش دیگری در این کشور وجود دارند که امکان یک اقامت ساحلی پر آرامش و ارزان را برای شما فراهم می سازند. شما می توانید از پلوودیو Plovdiv بازدید کنید و ویرانه های رومی آن را ببینید. تنها کافیست قبل از سفر به این مورد از مناطق دیدنی دنیا کمی تحقیق کنید تا همان تعطیلات رویایی که انتظارش را داشتید، نصیبتان گردد.

یونان

مسائل مالی کشور یونان باعث شده تا این کشور برای گردشگران پذیراتر و ارزان تر باشد. بعلاوه با سفر به این مورد از کشورهای دیدنی دنیا و تزریق کردن پول به اقتصاد محلی، قادر خواهید بود به مردم آن یاری کنید تا دوباره به آرامی به روی پاهای خود بازگردند. اگر هوادار غذاهای یونانی هستید یا همواره دلتان می خواست پارتنون Parthenon را ببینید؛ اما هیچ وقت پول کافی برای سفر به یونان نداشته اید، هم اکنون بهترین فرصت برای بازدید از این مورد از مناطق دیدنی دنیاست.

پرتغال

کشور اروپایی دیگری که می بایست حتما از آن بازدید کنید، پرتغال است. در این کشور نیز مانند یونان، به دلیل شرایط مالی اخیر، هزینه عمومی زندگی به طرز قابل توجهی پایین آمده و آن را به یک کشور ارزان برای گردشگرانی که بودجه کمی دارند و ذهنشان به آن ها می گوید باید از کشورهای غرب اروپا دوری کنند، تبدیل نموده است. شهرهای لیسبون و پورتو محبوب ترین مقاصد گردشگری در پرتغال هستند. اگر غروب آفتاب در شهر لیسبون، واقعا چیزی شبیه به این تصویر که از غروب این شهر گرفته شده است باشد، به تنهایی ارزش آن را دارد که برای سفر کردن به این مورد از جاهای دیدنی دنیا تصمیم گیری کنید.

اکوادور

اگر دلتان می خواهد در ساحل به استراحت و کسب آرامش مشغول شوید، یک فرهنگ جالب را بشناسید و احتمالا کمی اسپانیایی یاد بگیرید و همه این ها را با هزینه پایین و در یک سفر ارزان انجام دهید، اکوادور یک مکان کاملا ایده آل است. اگر نگران امنیت خود هستید، باید بدانید در اکوادور جرم های مربوط به گردشگران بسیار کم اتفاق می افتد و نرخ عمومی جرم آنقدر بالا نیست که برای امنیت شما یک ریسک محسوب گردد. اما همه این ها به رفتار خودتان نیز بستگی دارد؛ اگر از محل اقامت خود بیرون بروید و نیمه شب با شرایط نیمه هوشیار و بدون هیچ دوستی در خیابان قدم بزنید یا سعی کنید مواد غیرقانونی خریداری نمایید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که امنیت شما به خطر بیفتد. جزایر گالاپاگوس Galapagos که در تصویر زیر می بینید، محبوب ترین مقصد گردشگری در این مورد از جاهای دیدنی دنیا به شمار می فرایند و اگر همه چشم اندازهای آن شبیه به این تصویر باشند، کاملا قابل درک است که چرا اینچنین محبوب شده اند.

اروگوئه

اروگوئه مدرنیزه ترین کشور در آمریکای جنوبی محسوب می گردد و اغلب از آن به عنوان ایمن ترین نقطه برای سفر در آمریکای جنوبی یاد می گردد. اگر بیش از استراحت در ساحل، به یک تعطیلات شهری علاقمند هستید یا می خواهید ترکیبی از هر دو نوع تعطیلات را داشته باشید، چند روز اقامت در مونته ویدئو Montevido یک ایده بسیار عالی به نظر می رسد. اروگوئه کشوری است که سفر به آن می بایست حتما در فهرست سفر های آینده هر گردشگری که ارزان سفر می نماید، قرار بگیرد.

پرو

کشور پرو با بقایای تاریخی فراوان از دوره امپراطوری اینکاها، یکی از جالب ترین تمدن های طول تاریخ و یکی از کشورهای دیدنی دنیا به شمار می رود. اگر عاشق تجربه کردن فرهنگ زمان گذشته و تصور اینکه همه چیز چگونه بوده است هستید، پرو عالی ترین کشوری است که می توانید به آن سفر کنید. اما این تمام چیزی نیست که این کشور برای ارائه کردن دارد. پرو همچنین یک مقصد گردشگری عالی برای گردشگرانی است که علاقمند به موج سواری هستند و در عین حال می خواهند ارزان سفر کنند. همچنین، برای گردشگرانی که می خواهند هم به ساحل بفرایند و هم از نقاط دیدنی و تاریخی بازدید کنند، بازدید از ماچو پیچو Machu Picchu که مهمترین جاذبه گردشگری پرو به شمار می رود، ممکن است کمی گرانقیمت باشد، اما توصیه می کنیم حتما این بازدید را انجام دهید.

هند

سخت است که فهرستی از مناطق دیدنی دنیا تهیه ببینیم و نامی از کشور هند نبریم. هند که صندلی بسیاری از عالی ترین بناهای تاریخی در دنیا و بعضی از محبوب ترین غذاهای دنیا بوده و یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری از لحاظ هزینه غذا و اقامت محسوب می گردد، برای کسانی که بودجه کمی دارند و می خواهند ارزان سفر کنند، ایده آل است. تنها مشکل موجود این است که هند کشور بسیار بزرگی است و برای هدایت خوانندگان مطلب کشورهای دیدنی دنیا، می بایست یک مقاله جداگانه در خصوص آن نوشته گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 597

به "هیجان را با سفر به این کشورها تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان را با سفر به این کشورها تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید