واکسن ضد کرونا قزاقستان مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی را طی می نماید خبرنگاران

به گزارش تور کیش، مرکز علمی عفونت های خطرناک قزاقستان اعلام کردند: این کشور در حال طی کردن مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی واکسن ضد کرونا است.

واکسن ضد کرونا قزاقستان مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی را طی می نماید خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز ملی علمی عفونتهای خطرناک قزاقستان با نام آی کیمبایف اعلام کردند که این کشور مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی واکسن ضد کرونا را طی می نماید.

این مرکز در صفحه رسمی خود نوشت: از ابتدای سال 2020 میلادی بر اساس قرارداد ما همکاری ها مطالعات مشترک در فراوری واکسن ضد کووید-19 شروع شده است. هم اکنون دو واکسن فراوری شده است.

بنا به گزارش این مرکز، واکسن ها با نام های NARUVAX-C19 و NARUVAX-C19/Nano در فهرست واکسن های نامزد سازمان جهانی بهداشت ثبت شده و در حال حاضر مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی را طی می نمایند.

بر اساس این گزارش، این مرکز از کارمندان دانشگاه ملی پژوهشی کشاورزی قزاقستان و شخصا تلیکتاس یسپالوف رئیس این دانشگاه برای حمایت از مطالعات علمی مبنی بر مبارزه با پاندمی کووید-19 قدردانی کرد.

این مرکز اضافه نمود: اخیرا در نتیجه فعالیت های سریع و هماهنگ گروه پژوهشی طی مدت های کوتاه جهش ویروس SARS-CoV-2 شبیه گونه های انگلیس و آفریقایی جنوبی در حال گردش در قلمرو قزاقستان تایید شده است.

در حال حاضر کارهای تشخیص این ویروس انجام گرفته، وجود این ویروس ها برای دانشمندان ما امکان ارزیابی کارآیی واکسن های داخلی و خارجی ضد کووید-19 را فراهم می نماید.

پیشتر اعلام شده که در قزاقستان جهش ویروس SARS-CoV-2 شبیه گونه های انگلیس و آفریقایی جنوبی تایید شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1513

به "واکسن ضد کرونا قزاقستان مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی را طی می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ضد کرونا قزاقستان مرحله نهایی مطالعات پیش بالینی را طی می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید