واکنش انصارالله به ادعای آمریکا درباره مذاکره

به گزارش تور کیش، فارس نوشت: عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادعای مقام آمریکایی مبنی بر اینکه بین آمریکا و این جنبش مذاکراتی اجرا شده را تکذیب کرد.

واکنش انصارالله به ادعای آمریکا درباره مذاکره

محمد البَخیتـی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادعای مقام آمریکایی مبنی بر اینکه بین آمریکا و این جنبش مذاکراتی صورت گرفته را تکذیب کرد.

بخیتی پنجشنبه (14 شهریور) در گفت وگو با شبکه قطری الجزیره گفت که انصار الله یمن هیچ مذاکره ای با طرف آمریکایی نداشته است.

دیوید شنکر دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک ساعتی پیش مدعی شد که دولت آمریکا برای رسیدن به یک راه حل مورد قبول برای سرانجام دادن به جنگ در یمن، مذاکراتی با جنبش انصارالله یمن داشته است.

به رغم این ادعا، این مقام آمریکایی توضیحات بیشتری درباره اینکه این مذاکرات کجا و چه زمانی صورت گرفته است، ارائه نکرده است .

پیش از این نیز روزنامه وال استریت ژورنال رسانه نزدیک به جمهوری خواستار 27 آگوست (پنجم شهریور) به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حال آماده کردن خود برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن است.

بعضی ناظران دلیل چرخش در رویکرد آمریکا در قبال یمن و حرکیت به سمت مذاکره با انصارالله یمن را به ناتوانی ائتلاف سعودی در جنگ علیه این کشور، افزایش روز افزون توانمندی های دفاعی و تهاجمی این جنبش در برابر این ائتلاف و ساقط شدن چند پهپاد آمریکایی از طریق این جنبش مرتبط می دانند.

310 310 25

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 298

به "واکنش انصارالله به ادعای آمریکا درباره مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انصارالله به ادعای آمریکا درباره مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید