واکنش تند دانمارک به درخواست ترامپ برای خرید گرینلند

به گزارش تور کیش، مقامات دانمارک مطرح شدن پیشنهاد خرید گرینلند از سوی رئیس جمهور آمریکا را دلیلی بر دیوانگی او خوانده اند.

واکنش تند دانمارک به درخواست ترامپ برای خرید گرینلند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درخواست ترامپ مبنی بر خریدن جزیره گرینلند از دانمارک به خاطر استحصال منابع طبیعی آن، واکنش های تندی را در پی داشته است.

به نوشته نشریه نیوز ویک، ترامپ در یک مهمانی شام با نزدیکان خود به این نتیجه رسید که گرینلند را در مقابل مبلغی پول، از دانمارک خریداری نمایند. پس از مطرح شدن این پیشنهاد در رسانه ها، بعضی مشاوران ترامپ با اشاره به خرید آلاسکا از روسیه در سال 1867 توسط آمریکایی ها، موفقیت این معامله را محتمل دانستند.

اما بر خلاف انتظار آمریکایی ها، مقامات دانمارک و گرینلند به این پیشنهاد واکنش شدیدی نشان دادند.

آجا شمنیتز لارسن نماینده یکی از دو کرسی گرینلند در مجلس دانمارک ضمن رد درخواست ترامپ بیان داشت: برعکس، برای داشتن گرینلندی قوی تر و آزاد، باید راستا همکاری بهتر و متعادل تر با دانمارک پیش گرفته گردد.

سورن اسپرسن سخنگوی امور خارجه حزب مردم دانمارک هم در این زمینه گفت: اگر او (ترامپ) واقعاً به چنین اقدامی فکر می نماید، اثباتی نهایی دیوانه شدن او است.

اسپرسن اضافه کرد: فکر این که دانمارک 50هزار شهروند خود را به آمریکا بفروشد کاملاً مضحک است.

لارس لوکه راسموسن نخست وزیر پیشین دانمارک در حساب شخصی خود نوشت: این احتمالاً دروغ آوریلی است که خارج از فصل بیان شده است.

شبکه تلویزیونیسی ان ان درباره علاقه ترامپ برای خریدن گرینلند، به سراغ کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا رفت اما آن ها از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کردند.

طبق گزاش این رسانه، یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در گرینلند، پایگاه راداری و شنود است که در سال 1951 ساخته شده است.

این پایگاه نظامی آمریکا مجهز به سیستم هشدار درباره شلیک موشک های بالستیک بین قاره ای است و برد مأموریت آن به خاک روسیه هم می رسد.

گرینلند با داشتن حدود 56هزار نفر جمعیت، بخش خودمختار پادشاهی دانمارک محسوب می گردد. دولت محلی گرینلند که در شهر نوک مستقر است، به امور داخلی این منطقه رسیدگی می نماید و کپنهاگ رسیدگی به امور امنیتی و سیاست خارجی آن را بر عهده دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 307

به "واکنش تند دانمارک به درخواست ترامپ برای خرید گرینلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند دانمارک به درخواست ترامپ برای خرید گرینلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید