واکنش پنتاگون به تحرکات نظامی چین در نزدیکی تایوان

به گزارش تور کیش، ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا در واکنش به نقض حریم هوایی تایوان از سوی چین و تحرکات جنگنده های چینی بر فراز تایوان اعلام نمود که فعالیت های نظامی فزاینده چین در نزدیکی تایوان، باعث ایجاد بی ثباتی در منطقه می گردد.

واکنش پنتاگون به تحرکات نظامی چین در نزدیکی تایوان

در پی افزایش تنش های چین و تایوان پس از به پرواز درآمدن ده ها فروند جنگنده چینی بر فراز تایوان همزمان با سالروز تاسیس جمهوری خلق چین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این اقدام چین را موجب ایجاد بی ثباتی در منطقه خواند.

به نوشته رویترز، وزارت دفاع آمریکا در واکنشی مداخله جویانه اظهار داشت که تحرکات نظامی فزاینده چین در نزدیکی تایوان به ایجاد ناامنی منجر می گردد.

پنتاگون در ادامه بر تعهد آمریکا به امنیت تایوان تأکید کرد و اضافه نمود: تعهد ما به تایوان بسیار محکم است و به حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان و داخل منطقه یاری می نماید.

پیش از این، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای، به چین درباره این اقدامات هشدار داد و اعلام کرد که تحرکات چین در نزدیکی مرزهای تایوان، علاوه بر خطری که از منظر اشتباهات محاسباتی دارد، آرامش و ثبات منطقه را تضعیف خواهد نمود.

با پرواز مجدد جنگنده های چینی در نزدیکی جزیره خودمختار تایوان، که چین آن را از آن خود می داند، آمریکا از آنچه آن را اقدام نظامی تحریک آمیز چین خواند، ابراز نگرانی کرد.

وی در این بیانیه گفت: ما اکیدا به چین توصیه می کنیم که قلدری و فشارهای نظامی، دیپلماتیک و مالی خود در مقابل تایوان را متوقف کند.

این در حالی است که کشور چین جزیره تایوان با 23 میلیون نفر جمعیت را بخشی از قلمروی خود می داند، لذا مقامات چینی می گویند که با پرواز جنگنده های چینی در نزدیکی جزیره خودمختار تایوان، حریم هوایی کسی نقض نشده است.

چین در روز آدینه 38 جنگنده، و در روز شنبه 39 جنگنده اش را بر فراز این منطقه به پرواز درآورد، آماری که از سپتامبر 2020 که تایوان برای اولین بار گزارشی مبنی بر این پروازها منتشر نموده است، تا به امروز، بی سابقه بوده است.

از سوی دیگر، دولت تایوان روز شنبه گذشته چین را شدیدا به باد انتقاد گرفت و اظهار داشت که نیروی هوایی پکن به مناسبت تاسیس جمهوری خلق چین، بزرگترین نفوذ تا به امروز در منطقه دفاع هوایی این جزیره خودگردان را رقم زد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1790

به "واکنش پنتاگون به تحرکات نظامی چین در نزدیکی تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پنتاگون به تحرکات نظامی چین در نزدیکی تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید