ورود ترامپ و بایدن به نزاع های خیابانی

به گزارش تور کیش، جدال انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای کسب مقام ریاست جمهوری امریکا به خیابان های پورتلند مرکز دائماً ناآرام ایالت اور گون و چند شهر ملتهب دیگر این کشور کشیده شده است. عرصه ای که روز شنبه در جریان تیراندازی هایی خونبار یک طرفدار رادیکال ترامپ به قتل رسید ولی بایدن نامزد حزب دموکرات بلافاصله ترامپ را متهم به گداخته تر کردن آتش این مهلکه کرد.

ورود ترامپ و بایدن به نزاع های خیابانی

از زمان به قتل رسیدن سبعانه جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس بی رحم مینیاپولیس در 25 مه(5 خرداد) تظاهرات ضد تبعیض نژادی امریکا را در نوریده است ولی محل شدیدترین مبارزات و رویارویی ها شهر پورتلند بوده که هر شب معترضان با پلیس های مسلح رو در رو می شوند و شهر تا ساعات اولیه صبح آرام نمی گیرد. به گزارش سایت الجزیره بایدن که در رقابت بر سر کسب آرای بیشتر در انتخابات 3 نوامبر(13 آبان) ریاست جمهوری امریکا از ترامپ مالک فعلی کاخ سفید پیش افتاده است، در بیانیه ای که روز گذشته منتشر کرد، آورده است: من هرگونه خشونتی را محکوم می کنم، چه از جناح راست باشد و چه جناح چپ و از دونالد ترامپ هم می خواهم که همین موضع را در پیش بگیرد. این درست نیست که جریانات تند جاری و رقابت های شدید حزبی، کشور را وارد جنگ کند.

در مقابل ترامپ مثل معمول به وسیله توئیت هایش جواب بایدن و سایر مخالفان را داد. او با استفاده از تصاویر ورود هوادارانش به شهر پورتلند نوشت: اینها میهن پرستان واقعی اند و در نقطه مقابل ما تد ویلر (شهردار پورتلند که منتقد ترامپ است) را هم داریم که با اهداف و اغراض شخصی اش این شهر را به منطقه جنگی تبدیل نموده است.

مرگ و سرقت در جنوب پورتلند

در حالی که روز یکشنبه حدود 600 خودروی حامل هواداران ترامپ و خیل تظاهرنمایندگان هوادار بایدن در نقاط جنوبی شهر پورتلند رو در رو ایستادند، صدای تیراندازی اوضاع را وخیم تر کرد و نیروهای فدرال پس از ورود به مهلکه جسد مردی را یافتند که گلوله ای به سینه اش خورده و کشته شده بود. این مرد ظاهراً از هواداران ترامپ بوده است. به گزارش پلیس منطقه حتی پس از این واقعه تلخ نیز شهر رو به آرامش نرفت و عده ای به فروشگاه ها ریختند و اجناس را به سرقت بردند.

لگدمال شدن وعده های ترامپ

با این حال ترامپ هم از شعله ورتر کردن آتش مبارزات خیابانی ابایی ندارد زیرا قرار است امروز (سه شنبه) وارد شهر کینوشا در ایالت بحران زده ویسکانسین گردد که در هفته های اخیر محل تعارض های شدیدی بوده است. این تقابل ها از 10 روز پیش که در جریان تیراندازی پلیس به یک سیاهپوست دیگر به نام جاکوب بلیک، وی مقابل چشم های فرزند انش از هفت نقطه مجروح و فلج شد، روبه وخامت گذاشته است. مقام های محلی بارها از ترامپ خواسته اند به ویسکانسین نیاید تا این منطقه ملتهب تر نگردد اما فکر و ذکر او پس زدن جو بایدن در انتخابات 2020 است و در این راه وعده های خود در کنوانسیون اخیر حزبش را هم که در آن قول داد قانون و نظم گرایی حرف اول انتخابات باشد، لگدمال نموده است.

ترامپ از شلوغ تر شدن اوضاع امنیتی امریکا و رسیدن آن به نقطه جوش استقبال می نماید زیرا این نا آرامی ها پرده ای نسبی روی مرگ بیش از 187 هزار امریکایی براثر شیوع کرونا می کشد. حال آن که سوءمدیریت وی بوده که این بیماری را غیرقابل مهار و شمار قربانیان را بیش از حد نموده است. مشاوران بایدن معتقدند هرچند ترامپ از مسأله فوق سود زیادی برده اما لااقل مردم امریکا و بویژه هواداران بایدن بیش از پیش فهمیده اند از مردی حمایت می نمایند که بر خلاف ترامپ آشوب ساز نیست و یک دوره آرامش توأم با مصالحه جویی های ملی و بین المللی را درصورت تسخیر کاخ سفید به اجرا خواهد نهاد. نزدیکان ترامپ دیروز به این ادعا هم پاسخی ندادند که در جریان تیر اندازی موافقان و مخالفان وی در کینوشا دو فرد هوادار بایدن جان باخته اند و فرد تیرانداز از منطقه گریخته است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1164

به "ورود ترامپ و بایدن به نزاع های خیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ترامپ و بایدن به نزاع های خیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید