وزیر ورزش: حضور بانوان در استادیوم ها ادامه دارد، رییس جمهور 2 سال قبل خواست این شرایط فراهم شود

به گزارش تور کیش، در فوتبال بانوان ما هم تیم ملی خوب و هم لیگ های با کیفیتی داریم. در فوتسال هم که با وجود محدودیت ها و شرایط سخت قهرمان آسیا هستیم.

وزیر ورزش: حضور بانوان در استادیوم ها ادامه دارد، رییس جمهور 2 سال قبل خواست این شرایط فراهم شود

وزیر ورزش گفت: با رعایت موارد فرهنگی حضور بانوان در بازی های ملی ایران در ورزشگاه ها ادامه دار خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، مسعود سلطانی فر در جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک که با حضور رییس فدراسیون فوتبال برگزار گشت، با تبریک پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج گفت: اگر چه کامبوج حریف سختی نبود، اما پیروزی با چهارده گل بسیار ارزشمند بود و از چند جهت کام ملت قهرمان ایران در این روز شیرین شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اراده کلی دولت و نظام جمهور اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب بر این بود که بانوان در همه عرصه ها حقوق برابر با مردان داشته باشند و انصافا در تمام عرصه های اجرایی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی هرجا فرصت برابر به زنان داده شد گوی سبقت را از مردان ربودند. در ورزش هم از نظر سالن های اختصاصی و سایر امکانات امروز بانوان شرایط خوبی دارند و در هر دو بعد ورزش همگانی و قهرمانی خوش درخشیدند.

وی اضافه کرد: در فوتبال بانوان ما هم تیم ملی خوب و هم لیگ های با کیفیتی داریم. در فوتسال هم که با وجود محدودیت ها و شرایط سخت قهرمان آسیا هستیم.

سلطانی فر سپس با اشاره به اراده دولت برای حضور بانوان در ورزشگاه ها از سه سال قبل گفت: اقای دکتر روحانی رییس جمهور دو سال قبل در نامه ای صراحتا از من و وزیر کشور خواست شرایط حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال به سرعت فراهم شود و خوشبختانه در چند نوبت مثل بازی با بولیوی و فینال باشگاه های آسیا این رخ داد و حتی در دو مسابقه ایران در جام جهانی هم خانواده ها از طریق LED بدون هیچ مسئله ای بازی ها را در ورزشگاه آزادی تماشا کردند. در روز مسابقه با کامبوج این اتفاق گسترده تر بود و بانوان بدون هیچ مسئله ای از طریق سایت بلیط تهیه کردند.

او تاکید کرد: همه رسانه های داخلی و خارجی این روز تاریخی را تحسین کردند و حتی مخالفین نظام هم نتوانستند هیچ ایرادی بگیرند. جا دارد از تلاش و اراده دولت، همکاری شورای امنیت ملی، وزارت کشور، نیروی انتظامی که در کنار وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال که این اتفاق بزرگ را رقم زدند تشکر کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: از این اتفاق مهم ملی یک ملت اعتماد به نفس گرفت و احساس افتخار و غرور داشت. در آینده هم با رعایت شرایط فرهنگی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه های ورزشی محل دیدار تیم ملی ایران خواهیم بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 450

به "وزیر ورزش: حضور بانوان در استادیوم ها ادامه دارد، رییس جمهور 2 سال قبل خواست این شرایط فراهم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ورزش: حضور بانوان در استادیوم ها ادامه دارد، رییس جمهور 2 سال قبل خواست این شرایط فراهم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید