ویروس چینی کرونا به آمریکا رسید

به گزارش تور کیش، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا بیان کرد که اولین مورد از ویروس چینی کرونا در ایالت واشنگتن تایید شده است.

ویروس چینی کرونا به آمریکا رسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در اطلاعیه ای بیان کرد که ویروس خطرناک کرونا که بیش از 300 نفر در آسیا را آلوده نموده است در ایالت واشنگتن دی سی گزارش شده است.

بر اساس این اطلاعیه، بیمار ایالت واشنگتن، مردی 30 ساله است که به تازگی به شهر ووهان سفر نموده است.

سازمان بهداشت جهانی همزمان با گسترش ویروس مرموز کرونا به شهرهای بیشتری در چین، خواهان برگزاری نشست اضطراری برای آنالیز این بحران شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کمیسیون بهداشت ملی چین تایید نموده که این ویروس نوعی ذات الریه ایجاد می نماید که قابل انتقال از یک فرد به فرد دیگری است.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین گفته که مهار این ویروس و حفظ جان مردم اولویت اصلی او را تشکیل می دهد. مقام های سایر کشورهای چهان از جمله در آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی، غربالگری مسافران از شهر ووهان را که اولین محل کشف این ویروس بود، شروع نموده اند.

سازمان جهانی بهداشت ضمن درخواست برگزاری این نشست در روز چهارشنبه اعلام نموده که منبع حیوانی ظاهرا علت اصلی شیوع این ویروس است اما بعضی از تماس انسانی نیز می تواند باعث انتقال این بیماری گردد.

بر اساس گزارش رویترز، کره جنوبی روز دوشنبه اولین مورد ابتلا به این ویروس را بیان کرد و از این رو چهارمین مورد از شیوع این بیماری در خارج از مرزهای چین را نشان داد.

علائم ابتلا به این ویروس شامل تب و مسائل تنفسی است که به علائم ناشی از دیگر بیماری های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می نماید. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن نیز گزارش شده است.

این ویروس تاکنون حدود 300 نفر را آلوده نموده که دست کم 6 نفر بر اثر مبتلا شدن به بیماری ناشی از این ویروس جان خود را در چین از دست داده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 608

به "ویروس چینی کرونا به آمریکا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس چینی کرونا به آمریکا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید