پزشک سابق کاخ سفید: بایدن از نظر ذهنی آماده ریاست جمهوری نیست

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دکتر رونی جکسون پزشک سابق کاخ سفید، طی اظهاراتی اظهار داشت که جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا، توانایی ذهنی برای برعهده دریافت وظایف سخت ریاست جمهوری را ندارد.

پزشک سابق کاخ سفید: بایدن از نظر ذهنی آماده ریاست جمهوری نیست

او در جریان یک کنفرانس مطبوعاتیِ تلفنی که از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ برگزار گردیده بود، به خبرنگاران گفت: بایدن در حد این کار نیست. من او را در جریان مبارزات انتخاباتی دیده ام و از این نگرانم که توانایی ذهنی و شناختی برای خدمت به عنوان فرمانده کل قوا را نداشته باشد. او همواره در وسط یک کار فکری تمرکزش را از دست می دهد و نمی تواند دوباره افکارش را جمع و جور کند.

جکسون برای اثبات ادعایش به گاف های اخیر بایدن در جریان سخنرانی های انتخاباتی اشاره نمود؛ از جمله اینکه بایدن در جمع طرفدارانش به اشتباه گفته بود نامزد سنا شده یا اینکه نتوانسته نام میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا را به خاطر بیاورد.

دکتر جکسون اضافه نمود: حرفهای من یک ارزیابی پزشکی نیست. هرگز درگذشته و در دورانی که جو بایدن معاون ریاست جمهوری بود، مسئول شرایط سلامت او نبودم و قصد تشخیص پزشکیِ چیزی درباره او آنهم از راه دور را ندارم. من این نگرانی را به عنوان یک شهروند بیان می کنم. همه ما می توانیم این را ببینیم. او روزهای بسیار بدی را سپری می نماید و این موضوع جدی است. ما در حال انتخاب یک فرمانده کل قوا هستیم که باید از نظر شناختی در بالاترین حد توانایی باشد و بایدن واقعاً چنین کسی نیست.

در واکنش به این اظهارات، اندرو بیتس سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن این ادعاها را رد کرد و گفت: شما را به مناظره اول که اخیراً برگزار گردید ارجاع می دهم.

طبق نظرسنجی ها، در نخستین مناظره دو نامزد انتخاباتی آمریکا، عملکرد بایدن بهتر از ترامپ بوده است.

همزمان با ادعاهای اخیر دکتر جکسون، بایدن که میخواهد میزان حمایت از دونالد ترامپ را در میان رای دهندگان آمریکایی کاهش دهد، به ایالت کلیدی فلوریدا سفر کرد.

او در آنجا گفت که ترامپ آمریکایی های مسن را که بیشتر از دیگر گروه ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند هزینه بر تلقی می نماید و این افراد مجبورند بهای بد مدیریت او را در دوران شیوع کرونا بپردازند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1222

به "پزشک سابق کاخ سفید: بایدن از نظر ذهنی آماده ریاست جمهوری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشک سابق کاخ سفید: بایدن از نظر ذهنی آماده ریاست جمهوری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید