پوتین در واکنش به تحریم های غرب به کریمه می رود

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، درحالی که آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا به تازگی تحریم های جدیدی را در خصوص کریمه علیه روسیه اعمال کرده اند، تاس از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به کریمه خبر داده است.

پوتین در واکنش به تحریم های غرب به کریمه می رود

بر اساس این گزارش، پوتین در این سفر ضمن افتتاح چند پروژه در کریمه و سواستوپول در نظر دارد تا در پنجمین سالگرد همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین شرکت کند.

همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین و الحاق به روسیه در سال 2014 میلادی انجام شد و از آن زمان مسکو مورد غضب کشورهای غربی قرار گرفت.

در همین رابطه روز جمعه 24 اسفند آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه مشترک از وضع تحریم های جدید علیه روسیه خبر دادند. دور جدید تحریم ها به دلیل حمله به سه کشتی اوکراینی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه اعمال شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که مجازات های جدید علیه مقامات سرویس امنیتی فدرال روسیه و به دلیل مشارکت آنها در درگیری با شناورهای اوکراینی در تنگه کرچ (میان دریای سیاه و دریای آزوف) در نزدیکی کریمه اعمال شده است.

نیروهای دریایی روسیه در تاریخ 25 نوامبر سال 2018 به روی سه کشتی اوکراینی در تنگه کرچ آتش گشودند. پس از توقیف شناورهای اوکراینی، 24 ملوان این کشور دستگیر شدند که همچنان در روسیه در بازداشت موقت بسر می برند.

همزمان کانادا اعلام کرده 114 شخص حقیقی و 15 شخص حقوقی را در پاسخ به اقدام نظامی روسیه علیه کشتی های اوکراینی تحریم کرده است.

اتحادیه اروپا هم هشت شخص جدید را به دلیل مشابه به لیست تحریم های خود علیه روسیه افزوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 507

به "پوتین در واکنش به تحریم های غرب به کریمه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در واکنش به تحریم های غرب به کریمه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید