پکن با کلکسیونی از جاذبه های باشکوه گردشگری(قسمت اول)

به گزارش تور کیش، در سفر به پکن می توانید به رویاهای خود جامه عمل بپوشانید و کشوری با ناب ترین جاذبه های تاریخی را از نزدیک لمس کنید. با کاوش این آثار غنی بجامانده از تمدن چین ،سفری وصف ناپذیر به پکن را تجربه خواهید کرد.با هم تعدادی از مهمترین و باشکوه ترین جاذبه های گردشگری پکن را مرور می کنیم.

پکن با کلکسیونی از جاذبه های باشکوه گردشگری(قسمت اول)

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تضمینی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

دیوار بزرگ چین

باقی مانده های این دیوار در حال حاضر 7000 کیلومتر طول دارند اما تخمین زده می شود که در گذشته این دیوار ده هزار کیلومتر طول داشته، بقایای دیوار، امروزه حتی در مرز کره شمالی و داخل مغولستان موجود است. اما نکته عجیب این است که مارکوپولو دنیاگرد ِ ایتالیایی در سفرنامه اش هیچ اشاره ای به این دیوار عظیم ننموده. پایه دیوار اصلی بیش از دوهزار سال قبل و در زمان امپراتور کین شی هوانگ گذاشته شد. و بعدها در طول سلطنت دیگر پادشاه ها دیوار های دیگری در دیگر نقاط مرزی چین ساخته شد و رفته رفته به این دیوارها، دیوار بزرگ چین گفتند. جالب این جاست که این دیوارها توسط زندانیانی که بیشترشان هم سیاسی بودند ساخته شده است. البته این دیوار واقعا جلوی تاخت و تاز دشمنان چین را نگرفت، مغول ها زمانی به چین حمله کردند که دیوار موجود بود. مهم ترین بخش توریستی دیوار چین، بادالینگ است، البته سی تامای و جین شان لینگ نیز از مناطق پر بازدید و توریستی ِ دیوار چین هستند.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه، به این دلیل ممنوعه نامیده می شود چون ارتباطش با دنیا خارج به مدت 500 سال قطع بود، از میان آثار تاریخی ِ ثبت شده در پکن، شهر ممنوعه کامل ترین، سالم ترین و با تقریبی بالا، احتمالا بهترین آن هاست. تاریخ ساخت شهر ممنوعه به قرن پانزدهم میلادی برمی شود. در طول تاریخ، شهر ممنوعه، بارها مورد یورش و حمله و ویرانی قرار گرفته، اما در حال حاضر، شهر ممنوعه یک گروه متخصص مرمت در اختیار دارد. خانه های زیبا و مجلل واقع در شهر ممنوعه در حال حاضر تبدیل به موزه شده اند، ساعات کار این موزه ها تعیین نیست و بدون کسب اجازه از مدیر موزه، اجازه عکس برداری نخواهید داشت. خیلی از تالارهای شهر ممنوعه، نمایشگاه های مختلفی را برگزار می نمایند.

میدان تیانانمن

بزرگترین میدان های دنیا، خیلی وقت ها شاهد بزرگترین حوادث دنیا هم بوده اند، تیانانمن با چشمان خود، مرگ دموکراسی را در چین دیده است. البته این یکی ازخصوصیات میدان هاست، که حوادث بزرگ را ببینند و حرفی نزنند. ضمن آن که با فضای بسیار وسیعش، چشم اندازی از آسمان و بادبادک های بچه ها، به شما نشان می دهد که نظیرش را به سختی در جای دیگری در دنیا می توان پیدا کرد. دور میدان، سالن تئاتر بزرگی وجود دارد که معماری آن محدب و پیازی شکل بوده َ و چیزی که در آن جلب توجه می نماید، شیشه های به کار رفته در نمای آن است، که آن را شبیه به یک سفینه نموده. ایراد به حقی که به این ساختمان مدرن می گیرند، عدم تجانس آن با محیط و معماری اطرافش است.

معابد مینگ

این معابد استراحت گاه 13 امپراتور از 16 امپراتور سلسله مینگ هستند. طرح و نقشه این معابد کنفسیوسی است، برخی بسیار آن را می پسندند و خیلی ها هم آن را مثل قبرستان، بی روح می دانند. البته معابد مینگ طبق همان الگوی استاندارد که در ساخت معابد مخصوص امپراتورها به کار می رفته تبعیت نموده اند. یعنی یک دروازه اصلی دارند که راه ورود به محوطه و تالار اصلی است و در کنار آن ، دروازه های کوچک تری وجود دارند که به برج روح، مینگ لو ختم می شوند. پشت برج ِ روح به طور معمول، گورستان واقع شده است.

چانگ لینگ

محل دفن امپراتور یونگل و یکی از بهترین معابد است. دارای تالارهای با شکوه و دروازه کاشی کاری شده زرد رنگ است.

دینگ لینگ

آرامگاه امپراتور وانلی و شامل سردابه های زیرزمینی به هم پیوسته است. تالارهای به هم پیوسته بسیاری نیز دارد.

ژائو لینگ

استراحت گاه سیزدهمین امپراتور مینگ، لنگ کینگ، طرحی ارتودوکسی دارد و برعکس معبدهای شلوغ، دارای حالتی آرام بخش است.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی، یکی از جذاب ترین جاهای شهر است. زمانی کاخ تابستانی، گردشگاه سلطنتی برای دوری از هوای گرم تابستان شهر ممنوعه بود و امروزه زمین های کاخ، معابد، باغ ها، کلاه فرنگی ها، دریاچه ها و راهروهایش مورد هجوم تورهای گردشگری قرار گرفته اند. از این مکان سال ها به عنوان باغ سلطنتی استفاده می شده است و به طور قابل ملاحظه ای در قرن 18 توسط امپراتور سلسله کینگ -کیان لانگ- بزرگتر و تزئینات اش بیشتر شد.

بیش از 100.000 کارگر به کار گرفته شدند تا به دستور این پادشاه ، دریاچه کومینگ واقع در محوطه کاخ تابستانی را گودتر و پهن تر نمایند. از آثار بسیار زیبای این کاخ، پل 17 طاقی آن است که از ساحل شرقی دریاچه تا جزیره جنوب دریاچه کشیده شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 657

به "پکن با کلکسیونی از جاذبه های باشکوه گردشگری(قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن با کلکسیونی از جاذبه های باشکوه گردشگری(قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید