پیش بینی رویترز از تشکیک در نتایج انتخاباتی و اعتراضات آمریکا

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، نتیجه نظرسنجی که به طور مشترک از سوی رویترز و مرکز سنجش افکار عمومی ایپسوس انجام شد؛ حاکی از آن است که در اردوگاه جمهوریخواهان و دموکرات ها، از هر 10 حامی انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن، چهار تن از آنها در صورت ناکامی نامزد مورد علاقه خود، حاضر به پذیرش نتیجه انتخاباتی نخواهند بود.

پیش بینی رویترز از تشکیک در نتایج انتخاباتی و اعتراضات آمریکا

طبق این نظرسنجی، 43 درصد از حامیان بایدن، زیر بار پیروزی ترامپ نخواهند رفت و در مقابل، 41 درصد از آمریکایی هایی که خواستار تمدید دوره زمامداری ترامپ هستند؛ پیروزی بایدن را نخواهند پذیرفت.

در این میان، 22 درصد از حامیان بایدن و 16 درصد از حامیان ترامپ از تمایل برای حضور در اعتراضات خیابانی در صورت عدم توفیق نامزد مورد علاقه شان خبر دادند.

به گزارش خبرنگاران، این آمار و ارقام در حالی ارائه می گردد که ترامپ با انتقاد از فرایند رای گیری پُستی که به کند شدن شمارش آراء انتخاباتی منجر خواهد شد، از احتمال بروز تقلب در این دور از انتخابات آمریکا سخن گفته است.

از سوی دیگر، احتمال بروز ناآرامی های پساانتخاباتی نیز مطرح شده که می تواند تحت تاثیر نفوذ گروه های راست یا چپ افراطی، به خشونت کشیده گردد.

اما نکته جالب درباره نظرسنجی رویترز آن است که به رغم حدس های قبلی، تمایل هواداران نامزد دموکرات برای حضور در اعتراضات خیابانی، 6 درصد بیشتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1247

به "پیش بینی رویترز از تشکیک در نتایج انتخاباتی و اعتراضات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی رویترز از تشکیک در نتایج انتخاباتی و اعتراضات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید