کرونا، گردشگری دیجیتال را توسعه می دهد ، در خانه سفر کنید

به گزارش تور کیش، کرونا و قرنطینه به معنای خاتمه سفرهای تفریحی و گردشگری نیست. این روزهای خانه نشینی را با یاری نرم افزارهای کاربردی در فضای مجازی می توان به روزهایی با تجارب متفاوت بدل کرد. روزهایی که می گردد همه اتفاقات پیرامونی و نیازهای خود را به شکلی دیگر و به روش های غیرمرسوم دید و تامین کرد. شاید این محدودیت فرصتی شد برای اجرایی کردن برنامه هایی که پیش از این مجال ظهور و بروز نداشتند مثلا گردشگری دیجیتال که شاید در روزهای عادی چندان مفهومی برای مردم و دوستداران گردشگری نداشت.

کرونا، گردشگری دیجیتال را توسعه می دهد ، در خانه سفر کنید

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه کلنگی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اما روزهایی که دلتنگ گردشگری و مسافرت هستید می توانید با نشستن پشت رایانه یا گوشی های هوشمندتان به دنیایی دیگر سفر کنید و از زیبایی ها و جاذبه های دیدنی ایران و دنیا دیدن کنید. مراکز سیاحتی، زیارتی و موزه هایی که با هزینه های زیادی امکان بازدید از آنها را داشتید این روزها در فضای مجازی در دسترستان قرار گرفته است.

بنا بر تعریفی همه گیر، گردشگری دیجتیال در زمین فناوری های ارتباطات و اطلاعات ملی و بین المللی تعریف شده است و با استفاده از این شبکه دنیای می توان شرایطی برای دیدن، خواندن و شنیدن اطلاعات و زیبایی های مدنظرتان ایجاد می گردد تا شما بتوانید از راهی دور، سفری هیجان انگیز و پر از خاطره در اماکن مورد علاقه خود داشته باشید.

برای سفر در این فضا احتیاج دارید که پس از ورود به سایت گردشگری مدنظرتان در زمینه شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه، شرایط آب و هوایی، موزه ها، اماکن گردشگری، مکان های دیدنی و غیره آن منطقه اطلاعات کسب کنید.

گردشگری دیجیتال را توسعه می دهیم

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به اهمیت این حوزه، توسعه گردشگری دیجیتال را جزء اولویت های مساله محور و احتیاجمحور خود قرار داده است. اولویتی که با همکاری نهادهای مرتبط و حلقه های به هم پیوسته ای در بخش خصوصی و دولتی محقق خواهد شد.

این کار به نوعی مرزبندی های میان کشورها را از میان برداشته و مردم دنیا را با آداب و رسوم، دیدنی ها، فرهنگ و جاذبه های توریستی دیگر کشورها آشنا می نماید و این موضوع به نزدیکی ملل به هم یاری خواهد نمود.

ستاد توسعه فناوری های اقتصادی دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری هم در طی این سال ها برای اجرایی کردن این مهم کوشش هایی داشته است که اجرای آن در روزهای کرونایی با اجرای پویش کرونا پلاس چهره جدی تری به خود گرفته است. در این پویش قرار است از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آنلاین، دیجیتال و مجازی حمایت گردد تا فرصتی برای توسعه سرویس ها و خدمات آنلاین در میدان مبارزه با کرونا فراهم گردد.

کرونا پلاس به یاری می آید

یاری به تسریع مجوزها و اقدامات در خلاق یا دانش بنیان شدن استارتاپ ها، ارائه حمایت های اقتصادی، یاری به برطرف موانع قانونی برای اخذ مجوز، یاری به تبلیغ و معرفی آنها و تامین زیرساخت ها، شبکه سازی بین استارتاپ های مختلف از جمله حمایت هایی است که در این پویش انجام می گردد.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری هم درباره این پویش ملی، می گوید: با راه اندازی این پویش قصد داریم، حوزه های تاثیرگذار در فضای مجازی را تقویت کنیم و به وسیله آن ظرفیت های استارتاپی آنلاین شناسایی و حمایت گردد. پس از ارزیابی ظرفیت های آنلاین، ارتقای آنها و پایدار سازی و یاری به ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر انجام می گردد.

بنا به گفته وی، آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، فراوری محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاه های آنلاین و ایده و ابتکارات را از جمله حوزه های مد نظر در این پویش است.

شاید با یاری این پویش ملی شرایط برای توسعه گردشگری دیجیتال در کشور فراهم گردد. شرایطی که در روزهای سخت قرنطینه و ممنوعیت تردد عمومی فراهم شده است. قرار است از این تهدید فرصتی فراهم گردد برای تجربه روش های نوین و تجربه نشده ای که شاید پیش از این اراده یا شجاعت ورود جدی به آن ها را نداشتیم.

منبع: چمدان
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 781

به "کرونا، گردشگری دیجیتال را توسعه می دهد ، در خانه سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، گردشگری دیجیتال را توسعه می دهد ، در خانه سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید