کنترل های شدید مرزی بین آلمان و اتریش بعد از حمله تروریستی وین

به گزارش تور کیش، پلیس آلمان در پی حمله تروریستی شب گذشته در اتریش کنترل های مرزی شدیدی را در مرزهای خود با این کشور در دستور کار قرار داده است.

کنترل های شدید مرزی بین آلمان و اتریش بعد از حمله تروریستی وین

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، بعد از حمله تروریستی شب گذشته در وین که منجر به کشته شدن حدود 5 نفر و زخمی شدن تعداد زیادی شد پلیس آلمان مرزهای دو کشور را به شدت تحت کنترل قرار داده است.

سخنگوی پلیس فدرال آلمان از فعالیت حساس و مهم نیروهای خود در مرزها سخن گفت. وی گفت که کنترل های مرزی یک تمرکز تاکتیکی است. به گفته وی، مرزبانان دقیقا حرکات جالت توجه در مرزها را تحت نظر دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تا به حال یک عامل ترور در تیراندازی شهر وین شناسایی شده است. وزیر کشور وین عامل این حمله را از هواداران داعش اعلام نموده است.

وزیر کشور اتریش در عین حال گفت که این مسئله هنوز تعیین نیست که آیا عامل این حمله به تنهایی عمل نموده است. وی اضافه کرد: ما در حال حاضر نمی توانیم این مسئله را رد کنیم که عاملان دیگری هم برای این اقدام تروریستی وجود داشته اند.

شب گذشته وین پایتخت اتریش هدف حملات افراد مهاجم نهاده شد بطوریکه علاوه بر حمله در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر وین و هتل هیلتون، مهاجمان همزمان در 6 نقطه دیگر این شهر نیز اقدام به تیراندازی کردند.

تا به حال رسانه های اتریشی از کشته شدن 5 نفر در این اقدام تروریستی خبر داده و نوشته اند که حال بعضی مجروحین هم وخیم است.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در پیامی توئیتری گفت که علیه عاملان این حمله تروریستی شنیع قاطعانه عمل خواهد نمود.

وی از اوضاع امنیتی بسیار متشنج بخصوص در پایتخت اتریش خبر داده و گفت: عاملان این حمله تروریستی سلاح های کاملا اتوماتیک در اختیار داشتند و بسیار حرفه ای آماده شده بودند. این قطعا یک حمله تروریستی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در پیامی توئیتری به وسیله استفان زایبرت سخنگوی دولت به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و با مردم اتریش، نیروهای امنیتی و بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی و همبستگی نموده و گفت: ترور اسلامی افراطی دشمن مشترک ما است. مبارزه با این قاتلان و تحریک کنندگان آن ها جنگ مشترک ما است.

وزیر دادگستری آلمان هم از خطری بسیار جدی در اروپا سخن گفته و حادثه تروریستی در وین اتریش را تکان دهنده خوانده و به اتریش هر گونه حمایت در زمینه تحقیقات در این حادثه تروریستی را وعده داد.

وی ترور اسلامی افراطی را یک خطر حاد و بسیار جدی در اروپا دانسته و تاکید نمود که باید با همه نیرو با نفرت و خشونت مقابله کنیم.

اتریش در پی این حمله تروریستی سه روز عزای عمومی در کشور اعلام نموده است. این در یک نشیت ویژه کابینه دولت اتریش که سه شنبه صبح برگزار گشت تصمیم گیری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1266

به "کنترل های شدید مرزی بین آلمان و اتریش بعد از حمله تروریستی وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل های شدید مرزی بین آلمان و اتریش بعد از حمله تروریستی وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید