4 شگرد عجیب برای فرار مالیاتی

به گزارش تور کیش، مدت هاست همه می گویند برخی پزشکان مقید به استفاده از کارتخوان نیستند. همین چندی پیش بود که برخی خبرگزاری ها نوشتند: با استناد به آمارها ظرفیت مالیاتی بیش از 7000 میلیارد تومان برای پزشکان تخمین زده می شود که قابل مقایسه با اندازه پرداخت فعلی آن ها یعنی مبلغ 150 میلیارد تومان نیست. یعنی یک فرار مالیاتی حدود 6 هزار و 850 تومانی.

4 شگرد عجیب برای فرار مالیاتی

اما سوال اینجاست که وقتی این همه از آن صحبت می شود، چرا جلویش گرفته نشده است؟ پاسخ در روش ها و شگردهایی است که برای این فرار مالیاتی به کار گرفته می شود. در این گزارش تنها به برخی از این شگردها اشاره می کنیم.

کارتخوان نداریم

شاید کمی قبل تر، راحت ترین راه برای مشخص نشدن حجم مبادله پول، چیزی بود که همه منشی های پزشکان می گفتند:کارتخوان نداریم. اما حالا وضع فرق کرده است.همه پزشکان ملزم به استفاده از کارتخوان هستند و دیگر این راه کمکی بهشان نمی کند. نبود کارتخوان در مطب پزشکان باعث شده بود برخی به طنز از آن صحبت کنند و بگویند که خربزه فروش هم کارتخوان دارد اما پزشک نه.

کارتخوان خراب است

وقتی استفاده از کارتخوان الزامی شد، دیگر راه قبلی جوابگو نبود. برای همین منشی ها و یا پزشکان راه دیگری پیدا کردند: کارتخوان خراب است. البته برای کسی مشخص نیست که این کارتخوان واقعا خراب است یا خیر. شاید خیلی هایمان هم می ترسیم که بگوییم دست کم یک بار امتحانش کنند.

هر بار که می گویند کارتخوان خراب است، ناچار می شویم پول نقد را رو کنیم. خیلی وقت ها بیماران یا همراهان شان را مجبور می کنند تا جهت زیادی را طی کنند و دنبال عابر بانک برای دریافت پول نقد باشند. شاید با این روش، امکانش را فراهم می کنند تا اگر بازرس و یا ناظری به مطب وارد شد، کارتخوان را نشان دهند. با این کار، هم کارتخوان وجود دارد و هم از آن استفاده نمی شود! یعنی میزان مالیات پزشک مربوطه به میزان درآمدش نیست.

داریم ولی به نام دکتر نیست

گاهی مطبی که مراجعه می کنیم، کارتخوان دارد و هزینه دریافتی را هم با کارتخوان دریافت می کنند. اما شگردش جای دیگری است. حساب بانکی وصل به کارتخوان یا به نام همسر پزشک است و یا به نام منشی. حتی یک بار مراجعه کننده ای تعریف می کرد که منشی با خواهش و التماس می گفت لطفا نقد بدهید پزشک من را مواخذه می کند.

وقتی علت را جویا شده بود، منشی گفته بود که حساب متصل به کارتخوان به نام همسر پزشک است. پزشک مدام گله می کند که هر چه درآمد دارد به حساب همسرش می رود. منشی حرف پزشک را باور کرده بود و خودش را میان بیمار و پزشک انداخته بود. در این مواقع یا دلمان به حال منشی می سوزد و پول را نقدی می پردازیم و یا مقاومت می کنیم و کارت می کشیم.

نصب عابربانک اختصاصی برای یک رستوران!

البته فرار مالیاتی مختص پزشکان نیست. در یک حرکت نادر، یکی از رستوران های مطرح تهران، اقدام به گذاشتن عابربانک اختصاصی در داخل رستورانش کرده است. چیزی که بسیاری از مراجعه کنندگان را شوکه کرد. هر کدام از مشتری ها که قصد کارت کشیدن و استفاده از کارتخوان را دارند، با این جمله روبرو می شوند:از عابر بانک همینجا پول نقد بگیرید و پرداخت کنید.

در این زمینه بخوانید:

رقم فرار مالیاتی پزشکان معادل با تامین یک سال از هزینه های بیماران خاص!

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1826

به "4 شگرد عجیب برای فرار مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 شگرد عجیب برای فرار مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید