8000میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی عشایر کشور اعطا گردیده است

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، کرمعلی قندالی پیش از ظهر روز دوشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای عشایری استان مرکزی در اراک، در جمع خبرنگاران گفت: براساس آخرین سرشماری، جمعیت کوچنده کشور بالغ بر 213 خانوار در قالب یک میلیون و 200 هزار نفر است که در مناطق ییلاقی و قشلاقی استقرار دارند.

8000میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی عشایر کشور اعطا گردیده است

وی با اشاره به اینکه 38 میلیون هکتار از مراتع کشور در حوزه قلمرو عشایر است، اضافه نمود: به رغم کمی جمعیت، اما این جمعیت توانمند، 25 درصد دام سبک کشور را دارا است و هم چنین سالانه حدود 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی کشور را فراوری می نماید.

قندالی با اشاره به اینکه در کشور حدود 200 تشکل ساماندهی گردیده تحت عنوان تشکل های عشایری فعال هستند، بیان داشت: در همین راستا حدود 350 صندوق خُرد زنان عشایری برای ساماندهی فعالیت زنان در این بخش وجود دارد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور ادامه داد: در حوزه توانمندسازی تاکنون حدود 800 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و همچنین اعتبارات مدیریت بحران کشور برای عشایر مصوب گردیده و تخصیص یافته است.

وی توضیح داد: همچنین در حوزه یاری به تامین نهاده های دامی و فراوریی، طی سه سال گذشته 700 هزار تن نهاده دامی با قیمت مناسب و مهلت پرداخت های 6 تا 9 ماهه در اختیار عشایر نهاده شد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: همچنین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز، در مرحله اول 400 میلیارد تومان صرفا برای عشایر تخصیص یافته که بین استان ها توزیع گردیده است.

قندالی بیان داشت: در امسال تاکنون طی دو مصوبه 90 میلیارد تومان اعتبار دولت برای موضوع آبرسانی به عشایر مصوب شد که بخشی از آن تخصیص پیدا نموده است. علاوه بر این تا انتها امسال هم حدود 120 دستگاه ماشین یاری دار و 90 دستگاه تانکر برای موضوع تجهیز ناوگان آبرسانی عشایر در کشور توزیع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان امور عشایر کشور در مورد پرداخت تسهیلات به عشایر استان مرکزی هم گفت: تاکنون حدود چهار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و یک میلیارد و 500میلیون تومان از محل ماده 12 به حوزه عشایری استان مرکزی تسهیلات پرداخت گردیده است.

وی اضافه نمود: در مورد اعتبارات عمرانی هم سهم استان مرکزی 380 میلیون تومان در نظر گرفته گردیده که تاکنون 240 میلیون تومان آن برای آبرسانی سیار تخصیص پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 25

به "8000میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی عشایر کشور اعطا گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8000میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی عشایر کشور اعطا گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید