استانی که 1000 کیلومتر مرز با سه کشور دارد

به گزارش تور کیش، استاندار آذربایجان غربی گفت: استان نزدیک 1000 کیلومتر مرز با 3 کشور و 5 پایانه مرزی فعال در سطح استان وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت های ارزشمند این استان در تبادلات تجاری و اقتصادی است.

استانی که 1000 کیلومتر مرز با سه کشور دارد

به گزارش خبرنگاران، شهریاری در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با اشاره صندلی ارزشمند شهرستان در طول تاریخ اظهار کرد: شهرستان خوی دارای شخصیت های بسیار برجسته ای در طول تاریخ بوده است که این مفاخر در توسعه کشور نقش مهمی ایفا کرده اند.

وی با تبریک پیوستن شهرستان خوی به مناطق آزاد تجاری کشور را به مردم خوی توضیح داد: با الحاق خوی به مناطق آزاد تجاری کشور شاهد رشد و توسعه اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری در این منطقه خواهیم بود. منطقه آزاد خوی در پایین آوردن نرخ بیکاری نقش مهمی ایفا خواهد نمود. با آوردن سرمایه گذاران مطرح خویی به این منطقه که در اقصی نقاط کشور فعالیت دارند می توان شاهد رونق اقتصادی و تجاری این شهر شد.

شهریاری ادامه داد : حدود 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سطح استان فراوری می گردد که 8 درصدفراوری محصولات کشاورزی کشور را شامل می گردد. بزرگترین معادن طلای کشور در جنوب این استان است ولی متاسفانه در اثر غفلت ها و بی برنامگی های انجام شده در گذشته از مزایای آن نتوانسته اند برخوردار شوند.

وی اضافه کرد : با کوشش های انجام شده در بخش پوشش گازرسانی از 36 درصد به 60 درصد رسیده و در آینده نزدیک به 80 درصد خواهیم رسید. همچنین با کوشش های دولت تدبیرو امید، استان در بخش شاخص های درمان و توسعه تخت های بیمارستانی دارای رتبه های برتر کشوری است.

به گزارش خبرنگاران، جلسه شورای اداری شهرستان خوی با حضور وزیر فناوری و ارتباطات، استاندار آذربایجان غربی و مسئولین شهرستانی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 27

به "استانی که 1000 کیلومتر مرز با سه کشور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانی که 1000 کیلومتر مرز با سه کشور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید