بهترین های نیم فصل: سپاهان، گل محمدی، خلیل زاده و صیاد منش

به گزارش تور کیش، گل محمدی برترین مربی نیم فصل لقب گرفت، شجاع خلیل زاده بهترین بازیکن و سپاهان برترین تیم. امین قاسمی نژاد هم پدیده نیم فصل شد و درکنارش صیاد منش به عنوان جوان نیم فصل قرارگرفت.

بهترین های نیم فصل: سپاهان، گل محمدی، خلیل زاده و صیاد منش

به گزارش خبرنگاران ، مقدمه: جاذبه های نیم فصل نخست لیگ هجدهم کم نبود. به خصوص روزهایی که پدیده را درمیان انبوهی از مدعیان ثروتمند درصدرجدول می دیدیم. از سویی بازگشت سپاهان وتراکتورسازی نیز به کورس مدعیان اتفاق خوشایندی بود که درفوتبال ایران رخ داد تا رقابت برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ از فصل گذشته که فقط یک مدعی را خود می دید جذاب ترگردد. دراین میان اما پرسپولیس بی آنکه خستگی به تنش بنشیند کوشید همان تیم باشکوه فصول قبل باشد که موفق بود. این چهارتیم به علاوه استقلال که سعی می نماید خود را ازبحران های نسبی خارج کند بدون شک درنیم فصل دوم نیز خالق لحظه های جذابی درفوتبال ایران خواهند بود. نیم فصل لیگ هجدهم به مراتب جذاب تر از نیم فصل لیگ هفدهم بود. با مدعیان زیاد و بازی های جذاب. این نیم فصل کاملا از حالت یک بعدی که کل فصل قبل را فراگرفته بود، خارج شد.

مربی: یحیی گل محمدی

برای انتخاب سرمربی برتر نیم فصل اول لیگ هجدهم برانکوایوانکوویچ و امیرقلعه نویی هم گزینه بودند اما درنهایت این یحیی بود که توانست امتیازبیشتری بگیرد و به عنوان سرمربی برترنیم فصل اول لیگ هجدهم برگزیده گردد. برای انتخاب یحیی دلایل کمی وجود نداشت. او با تیمی هفته ها صدرنشین بود و درنهایت نیز هم امتیاز با سپاهان به کارش خاتمه داد که عملا هیچ ستاره و بازیکن گران قیمتی را درترکیب خود نمی دید. پدیده درحقیقت تیم متوسطی بود که با برنامه ریزی صحیح گل محمدی به چنین صندلیی دست یافت. یحیی البته دراین سال ها توانسته به خوبی خودش را در لیگ ثابت کند. او درهر تیمی مربیگری کرد توفیقاتی به دست آورد وحالا به نظر می رسد با پدیده نیز درآستانه رسیدن به دستاوردی مهم و با ارزش است.

تیم: سپاهان

به لحاظ آماری برتراز همه تیم های لیگ برتری بود. صندلی این تیم درصدرجدول هرچند به لطف تفاضل گل بیشتر درخاتمه پانزده هفته نخست، گویایی وضعیت فنی زردپوشان اصفهانی است. سپاهانی که فصل پیش به واقع برای سقوط نکردن می جنگید با درایت امیرقلعه نویی و خواست بازیکنان و مجموعه این باشگاه بدل به یکی از جدی ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی درفصل جاری شده است. ویژگی بزرگ سپاهان درنیم فصلی که گذشت، تعداد گل های زده اش بود. آن ها 28گل زده را به نام خود ثبت کردند که آمارقابل توجهی محسوب می گردد. بدون شک اگر سپاهانی ها درنیم فصل دوم نیز با همین روند ادامه دهند، شانس بسیاری برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارند. هرچند که این تیم باید درفاز دفاعی نیز روی خود کارکند.

بازیکن: شجاع خلیل زاده

همچون نگینی درترکیب سرخ ها درخشید و درروزهایی که این تیم عمیقا از داشتن بازیکن رنج می برد وبازی های سخت ودشواری را درعرصه رقابت های داخلی و آسیایی سپری کرد، عصای دست برانکوایوانکوویچ بود. خلیل زاده با احتساب امتیازهای قابل توجهی که از تحریریه ایران ورزشی گرفت درنهایت بالا تراز دیگر مدعیان توانست به عنوان برترین بازیکن نیم فصل برگزیده گردد. شجاع درنیم فصل رویایی خود هم درفاز دفاعی و هم درفاز هجومی مدد تیمش بود وبا گلزنی های خود دربرخی بازی ها زمینه سازپیروزی های پرسپولیس هم شد. خلیل زاده درنیم فصل دوم هم امید اول برانکو درقلب خط دفاع است هرچند که نباید فراموش کنیم درکنار این بازیکن عنصربا تجربه ای همچون سیدجلال ایستاده که درپیشرفت شجاع تاثیربسیاری گذاشته است. خلیل زاده اگر کمی دست بجنباند کاندید بازی درتیم ملی هم خواهد شد.

دروازه بان: مهدی رحمتی

درسال های اخیر غالبا درسایه علیرضا بیرانوند قرارداشت اما رحمتی درنیم فصل لیگ هجدهم دوباره به همان دروازه بان بی نقص دوران اوج بازگشت به طوری که آمارش کاملا گویای برتری او نسبت به علیرضا بیرانوند هم هست. بی تعارف رحمتی باید به واسطه کلین شیت های پی درپی به عنوان برترین دروازه بان نیم فصل لیگ هجدهم برگزیده گردد. او حالا کاری نموده که حسینی راهی جز جدایی برای خود متصورنیست. رحمتی تمام نشدنی پیش می رود واگر درنیم فصل دوم هم همین آمادگی را حفظ کند استقلال امتیازهای عقب افتاده بیشتری را جبران خواهد نمود. رحمتی 9کلین شیت را در12بازی که درترکیب استقلال قرارگرفته به نام خود ثبت نموده است و یکی ازارکان موفقیت استقلال بوده. شاید اگر درخط حمله هم استقلال چنین مردانی داشت اکنون صندلی بهتری را تجربه می کرد.

جوان: اللهیارصیاد منش

میان جوان های حاضر درلیگ لیگ برتر این اللهیارصیاد منش بود که با گلزنی های خود درترکیب استقلال بالا تر از همه نهاده شد. شاید اگر استقلال درکنار صیاد منش چند عنصرباتجربه گلزن هم داشت اکنون امتیازهای بیشتری را هم در اندوخته خود می دید اما صد حیف که این استقلال چندان متعادل نیست واز این دست بازیکنان درترکیب خود کم دارد. با این حال بخشی ازدلایل صندلی امروز استقلال حاصل درخشش همین جوان هایی است که آمده اند درفوتبال ایران نام نیکی از خود به جا بگذارند. صیاد منش درتیم امید ایران هم یکی از امید های بزرگ زلاتکو کرانچار محسوب می گردد و اگر با آمادگی کامل گام به بازی های بین المللی این رده بگذارد گلزنی هایش از استقلال به تیم امید هم کشیده خواهد شد. صیاد منش دراولین فصل حضورش دراستقلال نمایش قابل دفاعی داشته.

پدیده: امین قاسمی نژاد

بعضی ها تصور می نمایند که هرگاه بخواهیم برچسب پدیده را بربازیکنی بچسبانیم آن گزینه حتما باید جوان باشد درحالی که پدیده شدن هیچ ارتباطی با سن وسال ندارد و از همین رو امین قاسمی نژاد که بازیکن جوانی هم نیست موفق شد به عنوان پدیده نیم فصل لیگ هجدهم لقب بگیرد. قاسمی نژاد گرچه فصل پیش هم درترکیب پدیده قرارداشت اما هرگز نمایش ایده الی که دراین فصل اجراء کرد را فصل پیش به نمایش نگذاشته بود. قاشمی نژاد درپانزده بازی که برای پدیده انجام داد 6گل به ثمر رساند ودرموقعیت سازی نیز یکی از بهترین های تیمش بود. او درپست پشت مهاجم یکی ازبهترین های لیگ هجدهم محسوب می گردد. قاسمی نژاد که پسرعمویش محمد را هم درتیم پدیده می بیند امید اول یحیی برای ماندن دردایره مدعیان قهرمانی است.

تیم منتخب نیم فصل لیگ هجدهم(4-4-2)

دروازه بان: مهدی رحمتی(استقلال)

گزینه ای که به عنوان دروازه بان برترنیم فصل برگزیده می گردد بدون شک درتیم منتخب نیم فصل هم جای خواهد گرفت. رحمتی می تواند درانتهای فصل هم همین صندلی را حفظ کند اگر با تیمش وارد بحران های تازه نگردد.

دفاع میانی: شجاع خلیل زاده(پرسپولیس)

یکی ازدو زوج قلب دفاع قطعا شجاع خلیل زاده است. مدافعای که برترین بازیکن نیم فصل هم شد. خلیل زاده با سیری ناپذیری اش درفازگلزنی می تواند برای هرمربی یک موهبت بزرگ محسوب گردد. خوش به حال برانکو!

دفاع میانی: محمدحسین مرادمند(پدیده)

کنارشجاع بازیکنی را قراردادیم که درترکیب یکی از بهترین ها بود. مردامند با نمایش خیره نماینده اش درنیم فصل درتیرراس ورودی های نیم فصل دوم پرسپولیس هم قراردگرفته و بعید نیست به زودی درترکیب سرخ ها دیده گردد. نام مرادمند را باید گوشه ذهن حک کرد.

دفاع چپ:احسان حاجی صفی(تراکتورسازی)

شایسته ترین بازیکن برای بازی درپست دفاع چپ تیم نیم فصل احسان حاجی صفی است. بازیکنی که هرگاه درلیگ حضورداشت نیز درتیم های نیم فصل و فصل قرارگرفت. حاجی صفی سال ها است دراوج قراردارد و درتراکتورهم می درخشد.

دفاع راست: وریا غفوری(استقلال)

با اینکه فروغ فصل قبل را نداشت اما بازهم نسبت به هم پست هایش آماده ترنشان داد. وضعیتی که باعث شد کارلوس کی روش نیز دوباره او را به تیم ملی دعوت کند. گرچه هنوز معین نیست که وریا مسافرجام ملت ها باشد یا نه، اما او همواره جزوبهترین های لیگ بوده.

هافبک: فرشید باقری(استقلال)

فرشیدباقری نقشی فراتراز یک هافبک دفاعی را برای استقلال بازی کرد. این بازیکن هم مانند شجاع خلیل زاده درگلزنی موفقیت چشمگیری داشت تا استقلال بخش زیادی از امتیازهایش را مدیون او باشد. باقری می تواند گزینه تیم فصل هم باشد.

هافبک: مهدی کیانی(سپاهان)

خستگی ناپذیری مهدی کیانی دراین سال ها بسیار چشمگیراست. این بازیکن کهنه کاردرحالی که درمیان انتقادهای بسیار به سپاهان ملحق شد اما توانست درنقش یک هافبک دفاعی بی نقص عملکرددرخشانی را درترکیب این تیم ایفا نماید. کیانی یکی ازارکان موفقیت سپاهان بود.

هافبک:احمد نورالهی(پرسپولیس)

جهش نورالهی درفصل جاری قابل توجه است. همین که او را درفهرست مدعیان حضور درجام ملت های آسیا می بینیم نیز نشان دهند سیرصعودی این بازیکن است. نورالهی درنیم فصل لیگ هجدهم به واقع یکی از آماده ترین بازیکنان پرسپولیس بود ونقش خود را به خوبی ایفا کرد.

هافبک: امین قاسمی نزاد(پدیده)

شاید اگرقدری زودتر کشف می شد می توانست درتیم ملی هم مهره ای کارآمد باشد. با این حال امین درلیگ هجدهم مدعی تصاحب عنوان بهترین بازیکن فصل هم هست. این بازیکن قطعا درفصول آینده مشتریان بسیاری خواهد داشت. قاسمی نژاد با پاس های ماهرانه اش فوتبال مشهد را متحول نموده است.

مهاجم: علی علیپور(پرسپولیس)

فصل پیش آقای گل شد و این فصل هم با انگیزه های متفاوت وارد لیگ شده و همچنان برای پرسپولیس خوب گل می زند. علیپور با آن دریبل های سریع و فرارهای مهارنشدنی گزینه مناسبی برای بازی درتیم منتخب نیم فصل است. علیپوررا باید مدعی آقای گلی این فصل هم دانست.

مهاجم: استنلی کی روش(سپاهان)

تنها خارجی حاضردرتیم منتخب نیم فصل استنلی کی روش است. بازیکنی که برای سپاهان یک مهره کلیدی و ارزشمند بود گل های مهمی به ثمررساند. کی روش قطعا درنیم فصل دوم کاردشوارتری برای گلزنی خواهد داشت به این علت که حالا همه مهارت های اورا شناخته اند.

9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 102

به "بهترین های نیم فصل: سپاهان، گل محمدی، خلیل زاده و صیاد منش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین های نیم فصل: سپاهان، گل محمدی، خلیل زاده و صیاد منش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید