ترزا می: بر سر طرح بریگزیت سازش نخواهیم کرد، برگزاری رفراندومی دیگر خیانت به دموکراسی است

به گزارش تور کیش، بعد از آنکه یکسری گزارش های رسانه ای معین کردند که رقبای نخست وزیر انگلیس در حزب وی قصد انتشار طرح های پیشنهادی خود در راستای نحوه جدایی از اتحادیه اروپا را دارند ترزا می اظهار کرد که بر سر برنامه هایش برای بریگزیت با بروکسل سازش نخواهد کرد.

ترزا می: بر سر طرح بریگزیت سازش نخواهیم کرد، برگزاری رفراندومی دیگر خیانت به دموکراسی است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که تا دو ماه دیگر انگلیس و اتحادیه اروپا می بایست بر سر طرح جدایی انگلیس از این اتحادیه توافق نمایند ترزا می، نخست وزیر انگلیس به دنبال عملی کردن برنامه بریگزیت تجارت محور با جلب حمایت حزب خود و دیگر نیروهای سیاسی کشورش از این برنامه است.

اتحادیه اروپا در ابتدا از این طرح بریگزیت که به طرح چکرز معروف گردیده و در راستای حفظ تجارت فرا مرزی تهیه گردیده استقبال کرد اما یکسری مذاکرات سخت برای نهایی کردن این طرح در پیش رو قرار گرفته است.

ترزا می در مطلبی در روزنامه ساندی تلگراف نوشت: من تسلیم فشار برای پذیرفتن امتیازات در قبال طرح پیشنهادی چکرز که مطابق با منافع ملی ما نباشند، نخواهم شد.

او اعلام کرد: ماه های بعدی در شکل دهی به آینده کشور ما بسیار مهم خواهند بود و من نسبت به ماموریتم شفاف هستم.

این طرح قرار است بریتانیا را در یک منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا مختص کالاهای تولیدی و کشاورزی حفظ کند اما برخی حامیان بریگزیت گفته اند که این به این معنی است که بخش هایی از اقتصاد بریتانیا همچنان مشمول قوانین معین گردیده در بروکسل خواهند بود.

براساس گزارش روزنامه ساندی تایمز گروهی از قانونگذاران حامی بریگزیت در حزب ترزا می قصد دارند طرح خودشان برای بریگزیت را در آستانه شروع کنفرانس سالانه این حزب در انتهای سپتامبر منتشر نمایند.

براساس این گزارش یکی از اهداف این اقدام حفظ فشارها بر ترزا می است که می بایست طرحش برای توافق بریگزیت را در پارلمان انگلیس تصویب کند.

ترزا می تاکید نموده که بریتانیا در عین حال آماده ترک اتحادیه اروپا بدون هیچ گونه توافقی در صورتی است که دو طرف بر سر شرایط اتفاق نظر پیدا ننمایند.

ترزا می برگزاری رفراندومی دیگر درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت، این ایده را نمی پذیرد زیرا به منزله خیانت به دموکراسی در انگلیس است.

وی یادآور شد، اولین وظیفه دولت او اجرای راحت تصمیم اکثریت در زمینه خروج از اتحادیه اروپاست.

می اعلام کرد: چندین اجرا و پیشنهاد را دولت برای عرضه به طرف اتحادیه اروپا در زمینه تسهیل تدابیر جدایی تهیه نموده و اتحادیه اروپا به وظایف امنیتی خود در مرزهای مشترک با انگلیس ادامه خواهد داد زیرا به منزله حمایت از همه است در حالی که انگلیس می تواند هزینه های بیشتر و تخصیص هایی را به بخش های داخلی مهم نظیر بخش امنیت سلامت و بهداشت اختصاص دهد.

نخست وزیر انگلیس تاکید نمود: دولت من بر اعمال محدودیت ها در رفت آمد در مرزهای مشترک با اتحادیه اروپا اصرار دارد.

وی شایعه هایی که برخی عکس این موضوع مطرح می نمایند را محکوم و تاکید نمود: آزادی دسترسی به خاک انگلیس و دستیابی به برخی امتیازات در قالب سیستم کلی انتها یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 15

به "ترزا می: بر سر طرح بریگزیت سازش نخواهیم کرد، برگزاری رفراندومی دیگر خیانت به دموکراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترزا می: بر سر طرح بریگزیت سازش نخواهیم کرد، برگزاری رفراندومی دیگر خیانت به دموکراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید