جباری در کمیته فنی استقلال رای نیاورد

به گزارش تور کیش، نشست بدون هماهنگی شفر با جباری هیچ فایده ای نداشت و پروژه بازگشت این بازیکن به عنوان مربی در استقلال به بن بست خورد. پشت این مخالفت کمیته فنی را هم می گردد دید.

جباری در کمیته فنی استقلال رای نیاورد

به گزارش خبرنگاران ،نشستی که میان جباری و شفر برگزار گردید کاملا بدون هماهنگی باشگاه استقلال انجام شد و باشگاه استقلال نیز به سرمربی اش در این راستا نکاتی هم گوشزد نموده است. فارغ از این ناهماهنگی اما آنچه باعث شده جباری نتواند به عنوان مربی به استقلال بازگردد مخالفت های کمیته فنی باشگاه استقلال است. اعضای این کمیته اعتقاد دارند که حضور جباری در این مقطع فایده ای برای استقلال نخواهد داشت و باید گزینه هایی به کادر فنی اضافه شوند که از تجربه بیشتری برخوردار باشند و به یک یاری فکری مطلوب برای سرمربی استقلال بدل شوند.

در نشستی که میان فتحی و وینفرد شفر برگزار گردید، سرپرست باشگاه استقلال به سرمربی استقلال گفت که نمی تواند از مجتبی جباری به عنوان یکی از یاری هایش استفاده کند. درظاهر دلیلی که باعث شده فتحی با بازگشت جباری مخالفت کند نداشتن مدرک مربیگری است. گفته می گردد در این نشست سرپرست باشگاه استقلال از برگزاری جلسه با جباری بدون اطلاع باشگاه ابراز ناراحتی نموده و به شفر گفته که از این پس تمام برنامه هایش را با باشگاه استقلال هماهنگ کند. ظاهرا حضور جباری در کنار شفر به وسیله پسرش و برخی رابطان داخلی که دور و بر استقلال هستند هماهنگ شده و باشگاه استقلال در جریان این موضوع قرار نداشته است. البته این که جباری هم مسئولان باشگاه استقلال را در جریان نشستی که با شفر برگزار کرد، قرار نداده خود بحث برانگیز است و نشان می دهد که بازیکن سابق آبی ها علاقه ای به مذاکره به وسیله مسئولان باشگاه استقلال نداشته و خود شخصا وارد گفتمان با سرمربی استقلال شده است.

اگر جباری راه دیگری را در پیش می گرفت باشگاه استقلال مقدمات حضورش در کادرفنی استقلال را می چید اما شماره 8 سابق آبی ها شخصا با شفر وارد مذاکره شده که این موضوع ناراحتی مسئولان باشگاه استقلال را به همراه داشته است. مذاکرات ابتدایی جباری با فتحی می توانست بهانه نداشتن مدرک مربیگری او را به طور کلی از ذهن تصمیم گیران باشگاه استقلال دور کند به این دلیل که بازیکنان در سطح او به راحتی می توانند از کمیته آموزش درخواست مدرک مربیگری d نمایند. این مدرک شاید مجوز حضور جباری به عنوان یاری اول را در کادر فنی استقلال صادر نمی کرد و حتی شاید مانع حضورش روی نیمکت می شد اما با همین مدرک می شد به عنوان آنالیزور در کنار استقلال حضور داشت و به راحتی در تمرینات و اردوها نیز شرکت کرد. صرفا نیز حضور جباری در استقلال وابسته به نشستن روی نیمکت نیست و این بازیکن می تواند در نقاط دیگر کنار استقلال باشد و در کنار شفر یاد بگیرد و حتی بخشی از تجربیاتش را هم در اختیار بازیکنان قرار دهد. در واقع مسئله نداشتن مدرک مربیگری قابل حل بود اما چون جباری مسیری را برای بازگشت به استقلال پیمود که مورد تایید باشگاه استقلال نبود در نهایت بازگشت او به نتیجه نرسید.

گرچه نباید در حذف نام او تنها امیرحسین فتحی را دخیل دانست. در پس این ماجرا کمیته فنی باشگاه استقلال نقش اصلی و کلیدی را ایفا می نماید و تصمیم گیران در حوزه سهم بسیاری در مخالفت با بازگشت جباری داشته اند. افرادی که خود در زمان مربیگری در استقلال مشکلاتی با جباری داشتند و هیچ گاه روابط میان آن ها با این بازیکن مطلوب نبود. بدون شک می گردد به پایان نرسیدن پروژه بازگشت جباری را حاصل خاطرات تلخ پرویز مظلومی و حتی بهتاش فریبا، دو عضو تاثیر گذار کمیته فنی استقلال دانست. این دو که به عنوان مغز های پشت پرده باشگاه استقلال قرار است در تصمیم گیری ها، انتخاب ها و دیگر مسائل نقشی کلیدی ایفا نمایند تمایلی به حضور مجتبی به عنوان مربی در استقلال از خود نشان نداده اند و زمانی که امیرحسین فتحی پیشنهاد بازگشت جباری را به آن ها داده، بلافاصله مخالفت نموده اند. بعد از وتو برنامه بازگشت جباری تا حدودی نگاه ها به سمت و سوی امیرحسین فتحی چرخید وهمگان تصور کردند او تمام و کمال پشت این ماجرا ایستاده و اجازه نمی دهد جباری به استقلال برگردد درحالی که این تصور نادرستی است از آنچه در پس پرده باشگاه استقلال می گذرد و باید سهم بسیاری برای مظلومی بهتاش فریبا و حتی مجید نامجو مطلق در این موضوع قائل شد.

فارغ از این مسائل و اختلاف هایی که در گذشته میان جباری و برخی اعضای کمیته فنی بوده اما به لحاظ فنی نیز حضور جباری در این مقطع نمی توانست یاری قابل توجهی برای استقلال باشد. جباری قطعا در آینده به یکی از مربیان فوتبال ایران بدل خواهد شد اما در حال حاضر استقلال به گزینه ای احتیاج دارد که قادر باشد باری از روی دوش استقلال بردارد و یاری های فکری بزرگی به سرمربی استقلال بدهد. جباری خود اکنون در مرحله آموزش قرار گرفته است وآن قدر در این حوزه با تجربه و اثر گذار نیست که بتواند وضعیت فنی استقلال را بهبود ببخشد. جباری شاید اکنون بتواند به عنوان یاری سوم یا چهار و حتی آنالیزور در استقلال فعالیت کند ودر آینده به مربی با تجربه تری بدل گردد اما فایده آن چنانی برای استقلال نخواهد داشت و عجیب است که وینفرد شفر نیز به دنبال گزینه های با تجربه تر نمی رود و با جباری خصوصی جلسه می گذارد و به این بازیکن چراغ سبز نشان می دهد. حتی می گردد از سرمربی استقلال این سوال را پرسید که چرا پیش تر چنین تمایلی را برای بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال از خود نشان نداد.

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 62

به "جباری در کمیته فنی استقلال رای نیاورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جباری در کمیته فنی استقلال رای نیاورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید