روند اجرای پروژه زباله سوز ساری امیدوارکننده نیست

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر زلیکانی عصر شنبه در حاشیه جلسه شورای شهر در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت نیروگاه زباله سوز ساری گفت: طبق برنامه ریزی قرار است این پروژه تا سرانجام امسال عملیات عمرانی آن به سرانجام رسد اما روند اجرایی آن امیدوارکننده نیست و بنظر می رسد تا سرانجام سال آینده نیز بهره برداری نخواهد شد.

روند اجرای پروژه زباله سوز ساری امیدوارکننده نیست

وی با عنوان اینکه اعتراضاتی نسبت به اجرای زباله سوز ساری داشته ام گفت: در جلسه ای که در شهرک صنعتی شماره یک تشکیل شد، شهردار به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد و از روند اجرای آن رضایت ندارد این درحالی که این پروژه از نظر منابع مالی مشکل ندارد وبنظر می رسد ضعف در حوزه اجرا است.

زلیکانی یادآور شد: پیمانکار اراده لازم را برای اجرای کار ندارد و تاخیر در روند اجرا سبب گردیده تا با توجه به تورم ایجاد گردیده پیمانکار راضی به ادامه کار نیست و نسبت به آینده آن امیدوار نیستیم.

وی درباره طرح تفکیک زباله با اظهار اینکه این طرح آغاز گردیده است گفت: قرارداد قبلی مابا پیمانکار جمع آوری زباله به صورت حجمی است و تاکنون تاثیری روی پرداختی ما تاثیری نداشته است و قرارداد جدید به صورت تناژ منعقد می گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین با بیان اینکه در استان مازندران طرح جامع مدیریت پسماند نداریم اضافه کرد: براساس قانون مدیریت پسماند، زباله های عفونی باید در محل فراوری بی خطرسازی و سپس به عنوان زباله معمولی دفن شوند.

زلیکانی یادآور شد: متاسفانه علیرغم پیگیری های انجام شده به دلیل نبود اراده در کارگروه های شهرستانی، سازمان علوم پزشکی به عنوان نماینده و متولی درمان هنوز پای کار نیامده اند و این امر سبب بروز برخی بیماری و انتقال آن می گردد.

وی توضیح داد: متولی طرح جامع پسماند شهرداری ها نیست و باید پرسیده گردد چرا طرح جامع به دهیاری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و راهداری ها ابلاغ نگردیده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری قریب به 10 میلیارد تومان ماهانه حقوق پرداخت می نماید گفت: تاکنون پرداخت حقوق کارکنان با تاخیر روبرو نگردیده است و درحال حاضر سازمان عمران نه تنها از شهرداری طلبکار نیست بلکه به شهرداری بدهکار است.

زلیکانی درباره فاز دوم بوستان ملل نیز گفت: تاکنون منتظر بودیم برداشت محصول در اراضی اجاره ای بوستان صورت گیرد و باید پنج میلیارد تومان برای واگذاری اراضی به مستاجران پرداخت کنیم و با این حال پروژه لاینیگ به طول 6.5 کیلومتر در دست اجرا است.

نایب رئیس شورای شهر ساری با عنوان اینکه پروژه بوستان بانوان نیز بزودی تکمیل می گردد گفت: محصورسازی فضای آزاد بوستان هزینه زیادی دارد و نیازمند اعتبار کلانی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 31

به "روند اجرای پروژه زباله سوز ساری امیدوارکننده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند اجرای پروژه زباله سوز ساری امیدوارکننده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید