سهم 15 میلیارد تومانی استان مرکزی از اعتبارات آبخیزداری

به گزارش تور کیش، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری به استان مرکزی، سهم کلی استان از این منابع مالی را 15 میلیارد تومان عنوان نمود.

سهم 15 میلیارد تومانی استان مرکزی از اعتبارات آبخیزداری

عبدالحسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، مطرح نمود: 15 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار بابت عملیات آبخیزداری از صندوق توسعه ملی به استان مرکزی اختصاص یافته است که تاکنون 2 میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی نیز تا 2 ماه آینده تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری در تمامی شهرستان های استان و 22 حوضه آبخیز در استان شروع گردیده است، این پروژه ها را شامل عملیات های بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیک دانست.

محمدی با اشاره به اینکه کوشش داریم که پروژه ها تا ایام دهه مبارک فجر اتمام یافته و افتتاح شوند، گفت: در بخش آبخیزداری با توجه به شرایط خشک و نیمه خشک کشور و بحث کم آبی تصمیم بر این است، برای کنترل کم آبی و تغذیه سطح آب سفره های زیرزمینی از طریق عملیات آبخیزداری اقدام گردد که بر همین اساس رقمی از سوی صندوق توسعه ملی تسهیم و به استان ها تخصیص یافته است.

وی هدف اجرای پروژه ها را مدیریت حوضه آبخیز دانست و بیان نمود: تمامی عملیات های آبخیزداری در حوضه دیده گردیده است تا در حد توان مسائل آبی مناطق و حوضه برطرف گردد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی فرسایش خاک، وقوع سیلاب و هرزآب و کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی را از جمله مسائل کنونی در حوضه های آبخیز مطرح نمود و گفت: با توجه به اینکه در خشکسالی های اخیر پوشش گیاهی تحت تاثیر قرار گرفته است، عملیات های آبخیزداری تاحدودی به جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی یاری می نماید، همچنین کنترل هرز آب ها نیز ممکن می سازد.

محمدی توضیح داد: در دهه های اخیر سیلاب خسارت زیادی به حوضه آبخیز وارد نموده است و عملیات های آبخیزداری تاثیر مثبتی بر کنترل سیلاب ها دارد به طوری که سالانه هر هکتار عملیات آبخیزداری 520 مترمکعب آب را ذخیره می نماید که این امر به تغذیه سفره های زیرزمینی یاری شایانی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 41

به "سهم 15 میلیارد تومانی استان مرکزی از اعتبارات آبخیزداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 15 میلیارد تومانی استان مرکزی از اعتبارات آبخیزداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید